حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و رئیس بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین نمایشگاه بینالملی قرآن کریم در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به تشریح این بخش از نمایشگاه قرآن پرداخت و اظهار کرد: یکی از بخشهای بسیار مهم و پرمخاطب ادوار اخیر نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، بخش عفاف و حجاب بودهاست.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر توزیع محصولات عفاف و حجاب، این بخش در قالب محتوایی نیز توان خود را نشان داده و ارتباط منطقی بین مردم و طراحان به صورت حرفهای و هدفمند برقرار کرده است، گفت: همه ساله در نظرسنجیهایی که صورت گرفته، مردم ضمن تأیید پیشرفت کار از تنوع و تکثر محصولات اظهار رضایت داشتهاند.
قبادی عملکرد بخش عفاف و حجاب را موفق ارزیابی کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه رواق شرقی شبستان مصلی به بخش عفاف و حجاب اختصاص یافته که فضای خوب، زیبا و منظمی خواهدبود و امیدواریم در تقسیمبندی و شکلگیری فضای نمایشگاهی هم بتوانیم این زیبایی را حفظ کنیم.
وی از استقبال گسترده متقاضیان و علاقهمندان به شرکت در نمایشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته بخش عفاف و حجاب در سه محل برگزار شد، اما امسال در مصلی متمرکز شده است. همچنین امسال از ظرفیت نهاد غیر دولتی «انجمن تولیدکنندگان عفاف و حجاب» در این نمایشگاه استفاده شده و ثبتنام متقاضیان، واگذاری غرفه، مدیریت سالن و ... برعهده این انجمن است و کارگروه ساماندهی مد و لباس هم مسئولیت هدایت، نظارت و ارتباط با ستاد نمایشگاه را بر عهده دارد.
رئیس بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین نمایشگاه بینالملی قرآن کریم با اعلام این مطلب که قطعاً تعداد غرفههای بخش عفاف و حجاب از سال گذشته بیشتر خواهدبود، گفت: در این دوره از نمایشگاه قطعاً به سمت ارائه محصولات خواهیم رفت، تعداد واحدهای عرضه پارچه کمتر خواهدشد و عرضه محصول و اقلام عفاف و حجاب و برنامههای محتوایی افزایش پیدا خواهدکرد.
وی بخش فروش، بخش محتوایی از برگزاری نشستها گرفته تا رونمایی از آثار، بخش کودک و نوجوان عفاف و حجاب، کلاسهای طرز استفاده از چادر، روشهای بستن روسری و ... را از قسمتهای مختلف بخش عفاف و حجاب این دوره برشمرد و گفت: تلاش داریم بخشهایی جدیدی نیز در این دوره داشته باشیم.
قبادی با استقبال از پیشنهاد ایکنا مبنی بر ایجاد غرفهای برای دریافت ایدهها و نیازهای مختلف مردم در حوزه عفاف و حجاب، گفت: ما از بازدیدکنندگان نمایشگاه نظرسنجی کرده بخش مورد علاقه و محصولات مورد علاقه را شناسایی میکنیم اما میتوان با ایجاد غرفهای ایدهها و حتی طرحهای ابتکاری مردم را نیز جمعآوری کرد.