گروه هنر: بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» گفت: آثاری نظیر «ماجرای نیمروز» جزء نیازهای ضروری مردم است که باید به صورت جدی در سینما پیگیری شود.
مهدی زمینپرداز، بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) درباره این کار سینمایی اظهار کرد: این فیلم سینمایی از آن دست تولیداتی است که در کارنامه سینمای ایران جزء نقاط روشن است که درباره آن بسیار حرف زده خواهد شد. دلیل این امتیاز را هم در یک یا دو عامل نمیتوان خلاصه کرد، بلکه مجموعهای دست به دست هم داد تا چنین امتیازی برای فیلم به وجود آید، اما ما به طور اجمالی به چند شاخصه مهم این فیلم اشاره میکنیم.
وی افزود: مهمترین و اصلیترین عامل موفقیت این فیلم سینمایی فیلمنامه بسیار خوب کار است. سناریو این اثر که نوشته کارگردان است دقیقاً روایتگر اتفاقاتی است که در دهه 60 رخ داده است بدون اینکه بخواهد آن را تفسیر کند، همین مهم نیز بهشدت بر باورپذیری فیلم افزود و سبب شده تمامی شخصیتها عاری از هر گونه شعاری باشند.
این بازیگر ادامه داد: نکته مثبت دیگر به کارگردانی خوب مهدویان بر میکرد؛ این فیلمساز با «ماجرای نیمروز» به همه نشان داده که زبان سینما را بهخوبی میشناسد. این فیلمساز در زمانی که فیلمش را جلوی دوربین میبرد سعی میکند تصویری که خلق میکند مورد پسند تماشاگر نیز باشد، یعنی تنها به موضوع و پیام کارش توجه نمیکند، بلکه نحوه ارائه آنهم برای فیلمساز مهم است. به همین دلیل کارهای وی بهشدت سینماست.
زمینپرداز در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقشآفرینی مجموعه گفت: برای اینکه بتوانم به نقشم در این فیلم نزدیک شوم، بسیار مطالعه کردم، همچینین با بسیاری از آدمهایی که در آن زمان فعال بودند همه گفتوگو داشتم تا بتوانم شخصیتپردازی درستی از موضوع داشته باشم، البته هدایتهای مهدویان هم اهرمی خوب دیگری بود که در بهتر شدن نقش به من کمک شایان توجهی کرد.
وی درباره فوائد ساخت فیلمهایی با محوریت انقلاب اسلامی گفت: تولید فیلمهایی که در آن وقایع انقلاب اسلامی روایت میشود، جزء واجبات است، چون جوانان امروز در معرض آماج تبلیغات فراوان دشمن هستند، برای همین ما باید خود بتوانیم حقایق را به مردم کشورمان منتقل کنیم تا بهنوعی در حوزه جنگ نرم پیروز باشیم.
زمینپرداز در پایان گفت: وقتی میخواهیم آثاری در حوزه انقلاب اسلامی تولید کنیم، آن تولیدات حتما باید از بهترین کیفیت بهره برده باشند، چون اگر این خصیصه وجود نداشته باشد، نمیتوان انتظار داشت که آثار تولیدی نزد مردم مقبولیت داشته باشد، پس هزینه کردن در این حوزه را به معنای ولخرجی توصیف نکنیم.