اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 34
اخلاق رسانه‌ای در نشریات محلی پررنگ‌تر است

حمید سلیمی بنی، مدیر مسئول هفته‌نامه «تیتر یک نجف‌آباد» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اخلاق رسانه‌ای به ویژه در حوزه نشریات محلی گفت: اخلاق رسانه‌ای در میان رسانه‌ها و نشریات این شهر پررنگ‌تر است و اقداماتی مانند تیترفروشی، خبرفروشی، لوگوفروشی و ... کمتر دیده می‌شود و می‌توان مردم این شهر را یکی از فرهنگی‌ترین مردمان کشور دانست که ارتباط خوبی با کتاب و مطبوعات دارند، اما حمایت از رسانه‌های محلی بیشتر مربوط به مخاطبان نیست، بلکه مربوط به اقتصاد نشریات است.

وی افزود: مباحثی که در نشریات محلی دارای اولویت است با نشریات و رسانه‌های ملی متفاوت است و رسانه‌های ملی اغلب وایستگی جناحی دارند، اما وابستگی در نشریات محلی کمتر است و اغلب از سوی هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شوند و در نقد مسائل اجتماعی نیز با مشکلات و مخالفت‌هایی مواجه هستیم و در واقع روحیه نقدپذیری کمتر است.

وی ادامه داد: با وجود تبلیغات و آگهی‌های نشریات، نمی‌توانیم پاسخگوی هزینه‌های انتشار نشریه باشیم و به نظر می‌رسد باید سیاست‌گزاران این حوزه در راستای حمایت از نشریات استانی و محلی یارانه بیشتری را اختصاص دهند و نگاه ویژه‌تری به این مناطق داشته باشند.

سلیمی بنی تصریح کرد: در نجف‌آباد حدود 5 نشریه اعم از هفته‌نامه، ماهنامه و فصلنامه وجود دارد و اغلب آنها نیمه فعال هستند و ما بر حسب رسالتی پا در این عرصه نهادیم و سعی می‌کنیم صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم. هر استانی یک لشکر دارد، در حالی که شهر نجف‌آباد به تنهایی دارای یک لشکر است و 2300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اما آن طور که باید به این شهر بها داده نمی‌شود.