گروه جامعه ــ معاون اقتصادی سازمان اوقاف با بیان اینکه نهادهای مسئول باید از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند جلوگیری کنند، گفت: صدا و سیما و نهادهای آموزشی نقش موثری در تبلیغ کالای ایرانی و فرهنگسازی در جهت حمایت از آن دارند.

به گزارش
ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، داود نصرآبادی مشاور اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سه نهاد اصلی و مهم برای حمایت از کالای ایرانی را میتوان در نظر گرفت، اظهار کرد: نخستین و مهمترین نهاد، دولت و نهادهایی است که فضای اقتصادی را مدیریت میکنند.
مشاور اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تولیدکنندگان و مصرفکنندگان هم دو نهاد اصلی دیگر در این راستا هستند که باید وظایف خود را انجام دهند. یکی از مهمترین اقدامات برای به حرکت در آوردن چرخه اقتصادی کشور حمایت از تولید داخل است که در نتیجه آن سطح اشتغال در جامعه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به وظایف دولت در حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: دولت باید در تسهیل فضای تولید و کسب و کار تلاش کند تا تولیدکنندگان هم به آسانی کالاها را تولید کنند. هدایت منابع مالی به سمت تولید از دیگر اقداماتی است که دولت باید در این زمنیه انجام دهد؛ با توجه به بالابودن آمار نقدینگی در کشور اگر منابع مالی به سمت تولید حرکت کند، تولیدکنندگان تولیدات بیشتری را خواهند داشت.
مشاور اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: تشویق بانکها به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی نیز از مسائلی است که دولت باید به آن توجه کند. متاسفانه با وارادات بیرویه کالاهای مصرفی و غیر مصرفی به کشور مواجه هستیم، کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند با تعرفه بسیار کمی وارد کشور شده و به تولیدکنندگان داخلی ضربه میزند.
وی افزود: نهادهای مسئول باید از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند جلوگیری کنند؛ ضمن اینکه صدا و سیما و نهادهای تبلیغی و آموزشی نقش موثری در تبلیغ کالاهای ایرانی و فرهنگسازی در جهت حمایت از آن دارند. تولیدکنندگان باید کالای با کیفیت تولید کنند و مردم هم خرید کالای ایرانی را تا حد امکان بهعنوان اولویت در نظر بگیرند، متاسفانه برخی مردم برندگرا هستند و این فرهنگ اشتباه باید حذف شود.
وی در خصوص نقش وقف وموقوفات و بقاع متبرکه در این راستا تصریح کرد: برنامهریزی و حمایت از محصولاتی که در بستر موقوفات تولید وعرضه میشوند و تأکید بر عرضه محصولات و کالاهای ایرانی در بازارها وبازارچههای بقاع متبرکه و حمایت و تشویق عرضه محصولات ایرانی خود گامهای مهمی در این زمینه به شمار میروند.
انتهای پیام