فولادوند:
هدف آموزش‌وپرورش این است که آموخته‌های محصلان را به مهارت تبدیل کند

هدف آموزش‌وپرورش این است که آموخته‌های محصلان را به مهارت تبدیل کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز، اول دی‌ماه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: ارتباط دانشگاه با آموزش و پرورش مفهوم بسیار گسترده دارد، کما اینکه سلسله دانش آموختن به دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد تا آنان همواره در پی تحصیل باشند.
وی تصریح کرد: غنی‌سازی آموزش در آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید ارتباط مدارس و آموزش و پرورش با دانشگاه‌ها تصویب شود، دغدغه ما ارتباط مدارس با دانشگاه و .. است، نظام آموزش و پرورش ما نظامی دانش‌محور در همه حوزه‌هاست، این نظام به دنبال آن است که آموخته‌های محصلان را تبدیل به رفتار و مهارت و کاهش آسیب‌‌ها کند.
فولادوند بیان کرد: راه‌اندازی دفتر ارتباط بین مدارس و دانشگاه برای ما نیز بسیار حائز اهمیت است، ما در حال‌حاضر به دنبال ایجاد مرکز فن‌آموز هستیم که برای احداث مراکز منابع قابل توجهی نیاز است. برآورود ما برای ایجاد شدن در حد بسترهای اولیه حدود یک میلیارد تومان تجهیزات بود که امروز این رقم خیلی بیشتر شده است.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان در مراکز علمی و یا مراکز فن‌آموز با فراتر از آنچه در کتب درسی آمده است رو‌به‌رو می‌شوند. این مرکز یکی از ضروریات است و با احداث این مراکز دانش‌آموزان استعدادهایشان شکوفا و رشد داده می‌شود. حضور محصلان در آزمایشگاه افزایش ماندگاری آموخته‌ها را در پی دارد، این مراکز می‌توانند به عنوان مرکز مکمل به کار گرفته شوند.
به گزارش ایکنا؛ سعید فخاری، رئیس دانشگاه فرهنگیان اراک، نیز در این نشست گفت: برای برگزاری مسابقه مناظرات فرایندها بازبینی شود، برگزاری منظرات شور و شوق بسیاری را بین دانشجویان ایجاد می‌کند. در مرحله فینال سال گذشته عدم حضور افراد تأثیرگذار برای تشویق دانشجویان راه یافته به این مرحله احساس می‌شد، ضمن اینکه پوشش رسانه‌ای هم نداشتیم.
وی ادامه داد: باید فضای گفتمان ایجاد شود و فرایندها به صورت علمی تعریف شود، مناظره فرصتی بسیار ارزشمند برای ارائه خلاقیت‌ها و توانمندی دانشجویان است، مناظرات باعث شده تا همگی ما با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنیم.
به گزارش ایکنا؛ حسن طاهراحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم به وضعیت نامناسب رشته‌های علوم پایه اشاره کرد و گفت: تعداد کل شرکت‌کنندگان کنکور96، یک میلیون و پانصد هزار نفر بوده است که از این تعداد 600هزار نفر در رشته علوم تجربی شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه روند عدم تمایل به رشته‌های علوم پایه در انتخاب رشته مشهود است، اضافه کرد: همانطور که شاهد سیر نزولی در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه ریاضی و انسانی هستیم انتخاب رشته‌های زیر‌مجموعه تجربی رشد صعودی دارد.
طاهر‌احمدی ادامه داد: 600 هزار نفر شرکت کننده رشته تجربی در کنکور به امید قبولی در رشته پزشکی هستند در حالی‌که فقط 5 تا 6 هزار نفر امکان قبولی دارند، کشور علاوه بر پزشک حاذق نیازمند حضور اقتصاددانان، حقوق‌دانان، صنعتگران و .. نیز هست و اگر نسبت به رشته‌های علوم پایه بی‌توجهی شود قطعا به پایه‌های کشور آسیب وارد می‌شود.
این مقام مسئول در پایان گفت: علاوه بر تغییر رویکرد در انتخاب رشته‌ها شاهد بر هم خوردن توازن جنسیت در بین شرکت‌کنندگان کنکور هستیم، دختران 1،5 برابر پسران در کنکور شرکت می‌کنند و این وضعیت نامتوازن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
انتهای پیام