کتاب بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز،‌ 23 خردادماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، فرهنگ ایثار و شهادت را عامل عزت و اقتدار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: در دوران هشت‌سال دفاع مقدس ایثار و از خود گذشتگی جوانان این مرز و بوم موجب شد استقلال کشور را حفظ کنیم و حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

وی شهدای مدافع حرم را نشان‌دهنده پویایی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: امروز وظیفه داریم زمینه مناسب را برای تبیین سیره و تفکر شهدا برای نسل جوان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنیم و لذا کتاب یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان مخاطبان این نهاد را عامه مردم دانست و تصریح کرد: مزیت نهاد کتابخانه‌های عمومی نسبت به سایر ارگان‌ها در این است که می‌توانیم با کمترین هزینه بیشترین اثرگذاری را بر جامعه داشته باشیم و فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزه در مخاطب کنیم.

این مسئول فرهنگی ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه را یک سنت حسنه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به منظور بسترسازی جهت ارتقای سطح فرهنگی عموم جامعه، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی استان را مد نظر قرار دادیم.

وی بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک در موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی با هدف تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی، ترویج و تبلیغ فرهنگ معنویت و ارتقای سطح بصیرت و آگاهی افکار عمومی نسبت به مسائل فرهنگی جامعه را از جمله اهداف تفاهم‌نامه مذکور دانست.

کرمی خواستار برگزاری نشست‌های کتابخوان موضوعی ویژه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید گیلان شد و گفت: ساماندهی و گسترش کتابخانه‌های عمومی مشارکتی بنیاد شهید گیلان و بهره‌مندی از منابع کتابخانه‌ای بنیاد با موضوع ایثار و شهادت در کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت استان نیز مد نظر قرار دارد.

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین رسالت بنیاد شهید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محقق نخواهد شد؛ مگر با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر 16 عنوان کتاب با موضوع شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و تبلیغی و ترویجی منتشر کردیم، یادآور شد: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت بنیاد شهید می‌تواند مکان خوبی برای حضور اعضای کتابخانه‌ها باشد، زیرا امروز کتاب‌های شهدا به مثابه افسانه و رمان است و لذا اثرگذاری بسیار زیادی بر مخاطبان جوان و نوجوان دارد.

انتهای پیام