اجرای طرح «معارج» در مهد قرآن فاطمة الزهرا(س) زارچ

محمدرضا خوشنویس، مدیر مؤسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ در گفت‌وگو با ایکنا درباره طرح «معارج»، گفت: این طرح با محوریت حفظ سوره به سوره قرآن با هدف ایجاد انگیزه در میان افراد مستعد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز اول این طرح که دو ترم به طول می‌انجامد، حفظ سوره‌های منتخب چون واقعه، الرحمن، ملک و یاسین و ... انتخاب شده است و پس از استعدادیابی و شناسایی ظرفیت و توانمندی آنها در زمینه حفظ کل قرآن، در دوره اصلی این طرح حضور پیدا خواهند کرد و به سمت حفظ کل می‌روند.

خوشنویس با اشاره به گروه مخاطب این طرح، بیان کرد: متقاضیان گروه سنی شکوفه‌ها 3 تا 6 سال، نوجوانان و جوانان می‌توانند در این دوره حضور پیدا کنند. همچنین طول زمانی این طرح، سه‌ماهه است که ترم پاییز از هفته دوم مهرماه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. ترم بعدی نیز از هفته دوم دی‌ماه آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد.

وی اظهار کرد: سومین سالی است که این طرح در حال اجرا است و حافظان دوره گذشته این طرح، تاکنون موفق به حفظ 15 جزء از قرآن با رویکرد تدبر و توجه در آیات شده‌اند.

یادآور می‌شود، مؤسسه مهد قرآن حضرت فاطمة‌الزهرا(س) زارچ در یزد، بلوار دهه فجر، کوی مریم‌آباد، کوچه مسجد امام حسن(ع) قرار دارد.