راهكارهایی برای مواجهه با اضطراب خانواده‌های کادر درمان در زمان شیوع کرونا

به گزارش ایكنا از فارس، کارکنان درمان در این ایام بیشتر وقت خود را در بیمارستان برای ارائه خدمت به مردم سپری کرده و زمان کمتری را با خانواده می‌گذرانند؛ از طرفی زمانی هم که در کنار آن‌ها هستند، به علت مشغله و خستگی از لحاظ کیفی ارتباط با آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

در این شرایط باید دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را شنید تا در محیط گرم و صمیمانه خانواده بتوانند درباره اضطراب‌های خود صحبت کنند.

افراد شاغل در حوزه‌های ارائه خدمت به بیماران در چنین شرایطی بهتر است خانواده خود را به ابراز نگرانی‌هایشان تشویق کنند، اگر اعضای خانواده باورهای نادرستی در مورد بیماری دارند به‌عنوان کادر درمان آن‌ها را اصلاح کنند و یا اطمینان دهند که مسائل حفاظتی را رعایت می‌کنند و هنگام حضور در بیمارستان در زمان‌هایی که فرصت هست، با خانواده خود تلفنی صحبت کنند و از سلامتی خود، آن‌ها را باخبر سازند.

در زمانی هم که در منزل هستند، وقت بیشتری را به آن‌ها اختصاص داده، مانند گذشته درباره موضوعات معمولی صحبت کنند و صحبت‌های خود را محدود به مسائل کاری و ویروس کرونا نکنند تا با رعایت این نکات باعث کاهش نگرانی خانواده خود شوند.

لیلا رازقیان، متخصص اعصاب و روان و رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شيراز