سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تمام موجودات و نعمات در عالم هستی برای انسان خلقشده و انسان نیز برای خداوند خلقشده است و بر اساس روایت ملائکه خادمان اهلبیت(ع) و خادمان محبین ائمه معصومین(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجتالاسلاموالمسلمین حبیبالله فرحزاد، کارشناس دینی، 11 شهریورماه طی سخنانی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: خشنودی خداوند از بنده بالاترین امر در عالم هستی است که میتواند سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین کند.
وی افزود: خودشناسی انسانها مقدمه همه خیرات و برکات است و خودفراموشی نیز مقدمه تمام آفات و شقاوتهاست چراکه هر کس خود را به درستی بشناسد و مقامات حقیقی خلقت انسان را درک کند در حقیقت خدا را شناخته است.
سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: تمام عوالم و موجودات و نعمات در عالم هستی برای انسان خلق شده و انسان نیز برای خداوند خلق شده است و طبق روایت ملائکه خادمان اهل بیت(ع) و خادمان محبان ائمه معصومین(ع) هستند.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان باید قدر این مقامات را بهدرستی بشناسد و از مسیر بندگی خداوند جای دیگری نرود و خود را ارزان نفروشد چراکه بهای خلقت انسان خداوند است و باید این حقیقت ملکوتی به درستی درک شود.
وی افزود: دنیا یک جیفه بدبویی است که طالبان آن نیز همچون حیوانات هستند و انسان نباید خود را درگیر این جیفه بدبو کند بلکه باید در مسیر ملکوتی قدم بردارد.
فرحزاد یادآور شد: نور خداوند در انسان مؤمن تجلی میکند و انسان نباید خود را در لجنزار دنیوی غوطهور کند.
وی در ادامه گفت: انسان باید با تمام وجود از خداوند ادب در بندگی را بخواهد و عبودیت حقیقی یعنی ادب کامل در برابر خداوند که امثال ابوذر، مقداد و سلمان بهواسطه درک حقیقت ادب به این مقام رسیدند اما عدهای دیگر درب خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را آتش زده و حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند.
فرحزاد تأکید کرد: طبق روایت خداوند همنشین کسانی است که خداوند را یاد کنند و انسان باید قدردان این لطف الهی باشد چراکه کسی که همنشین خداوند شود دیگر امکان جدایی از درگاه الهی نخواهد داشت.
سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: تفسیر درست از سوره توحید میتواند حقیقت ملکوتی خداوند و خلقت انسان را به انسان بیاموزد چراکه سوره توحید شناسنامه خداوند است.
وی در ادامه گفت: بحث خودشناسی یک بحث بسیار مهم است چراکه تمام گمشدههای انسان در این مسیر پیدا میشود و باعث میشود خداشناسی حقیقی کسب شود.
فرحزاد در پایان یادآور شد: امام حسین(ع) میخواست اصحاب و یاران خود را به جنبههای توحیدی برساند و انسانها به مقام خداشناسی برسند که این هدف تا حدودی تحقق یافته است.
حسین شاهبداغی