برگزاری مجازی دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق

چهارسوق

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دبیرخانه مرکز آموزشی چهارسوق، رویداد نوآوری‌‌های آموزشی چهارسوق که از سوی مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، دوازدهمین دوره خود را به صورت مجازی برگزار کرد. چهارسوق در سال ۹۲ متولد شد تا موج امیدواری بیشتری به درون دنیای تعلیم و تربیت وارد شود و اکنون بزرگ‌ترین رویداد مردم‌نهاد و غیرانتفاعی فعالان تعلیم و تربیت کشور و اجتماعی برای تجلی حرکت‌های امیدبخش و نوآورانه آموزشی و تربیتی و محلی برای اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب است.

در این رویداد از بستر شبکه‌سازی هدهد رونمایی و بهره‌برداری شد. هدهد بستر شبکه‌سازی در چهارسوق دوازدهم بود که پس از ایجاد تغییرات فنی، برای ارتباط جامعه فعالین تعلیم و تربیتی آماده‌سازی شد. در این نرم‌افزار، پس از ایجاد پروفایل برای شرکت‌کنندگان چهارسوق، نام کاربری و رمز عبور برای آن‌ها ارسال شد تا وارد سامانه هدهد شوند.

فضا‌هایی که در هدهد برای ایجاد ارتباط فعالان ایجاد شد، شامل کانال اطلاع‌رسانی چهارسوق، گروه‌های استانی با مدیریت دبیران و گروه‌های موضوعی با مدیریت رهیاران است که شرکت‌کنندگان در گروه‌های استانی درباره مسائل و موضوعات استان بحث کردند و در گروه‌های موضوعی، سوالات و موضوعات خودشان را از رهیاران پرسیدند.

همچنین شرکت‌کنندگان با جستجوی کلمات کلیدی افرادی که فعالیت‌های مشابه دارند را پیدا کرده و به بحث پرداختند.

در این سامانه، ۱۱ موضوع انتخاب شد و شرکت‌کنندگان حول این موضوعات به بحث پرداختند. موضوعات مورد نظر شامل موارد زیر بوده است:

۱. فلسفه تعلیم و تربیت
۲. فناوری‌ها و روش‌های نوین یادگیری
۳. آموزش عالی و حوزه علمیه
۴. مدیریت آموزشی
۵. برنامه‌ریزی درسی و آموزشی
۶. روانشناسی و مشاوره
۷. حکمرانی، سیاستگذاری و اقتصاد آموزش و پرورش
۸. کسب و کار‌های آموزشی
۹. الگو‌های مدرسه‌داری
۱۰. تربیت معلم
۱۱. تعلیم و تربیت بین‌الملل

در این رویداد، دوازده متخصص حوزه آموزش، تجربیات خود را در زمینه فعالیت‌هایشان ارائه دادند. از جمله عناوین مهم این ارائه‌ها می‌توان به مدارس بین‌الملل، تربیت جنسی، رسانه و تعلیم و تربیت، استارتاپ‌های آموزشی و انواع روش‌های تربیتی اشاره کرد. علاوه بر ارائه‌های فعالان تعلیم و تربیت، سه نشست موضوع مهم نیز در قالب نشست، از سوی متخصصان هر موضوع مورد بررسی قرار گرفتند. آینده آموزش، کودکان مهاجر و تعلیم و تربیت در چشم انداز برنامه هفتم سه موضوع مربوط به این نشست‌ها بودند.