برگزاری محفل «سی روز با قرآن» در رشت

جلسه هماهنگی «سی روز با قرآن»

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز، ششم فروردین در جلسه هماهنگی برگزاری محفل «سی روز با قرآن» که در ایام ماه مبارک رمضان امسال برگزار می شود، اظهار کرد: امیدواریم با نور هدایت قرآن در پیچ و خم زندگی راه را پیدا کنیم.

وی محفل نورانی «سی روز با قرآن» را یادگار شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان دانست و افزود: با توجه به وقفه یک ساله محفل «سی روز با قرآن» به‌واسطه بیماری کرونا، امسال بیست ودومین محفل را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تلاوت، تفسیر، مفاهیم و مسابقه را از جمله بخش های برنامه «سی روز با قرآن» دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس و خوشنویسی از دیگر بخش هاست.

ثقتی با اشاره به برگزاری افتتاحیه محفل «سی روز با قرآن» همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 14 فروردین، اظهار کرد: سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت میزبان اهالی قرآن است.

وی از مشارکت شورا، شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در برگزاری این محفل قرآنی خبر داد و یادآور شد: ظرفیت های خوبی فراهم شده تا فعالیت های قرآنی شهر رشت را پررنگ تر برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال محفل «سی روز با قرآن» متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: این محفل را به یک رویداد قرآنی باشکوه تبدیل خواهیم کرد.