به همت انتشارات جهاد دانشگاهی
راهنمای عملی ترویج کتاب منتشر شد

راهنمای عملی «ترویج کتاب» منتشر شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به قلم یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد.

کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به سه موضوع اصلی می‌پردازد: ترویج کتاب چیست؟ چرا کتاب را ترویج می‌دهیم؟ و چگونه می‌توانیم آن را به‌خوبی انجام دهیم؟

در بخش چیستی به مفاهیم اصلی و محیط ترویج کتاب پرداخته، در بخش چرایی به ضرورت‌ها و انگیزه‌های ترویج کتاب اشاره کرده و در بخش چگونگی قدری مفصل‌تر اصول ترویج کتاب را مورد بررسی قرار داده و علاوه بر روش‌های برخاسته از تجربه، به نبایدها هم پرداخته است.

امروزه دیگر با روش‌های منسوخ قدیمی نمی‌توانیم مردم را به کتابخوانی دعوت کنیم و انتظار داشته باشیم کتاب بخوانند. مردم باید پیش از خرید و خواندن کتاب، ارزشی که برایشان ایجاد خواهد شد را دریابند و تصمیم بگیرند.

برای معرفی ارزش کتاب به مخاطبان کارهای زیادی انجام می‌شود اما تابه‌حال کمتر به توسعه مبانی نظری و راه‌کارهای عملی این حوزه پرداخته شده، کاری که «ترویج کتاب: راهنمای عملی» اثر مشترک یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و دکتر مریم چهرقانی در پی آن است.

هدف این کتاب به‌طور مشخص، آشنایی ناشران و نویسندگان و کتاب‌فروشان و مروجان و سایر گروه‌های فعال در حوزه کتاب با تبلیغات، بازاریابی، ترویج کتاب و جدیدترین فنون و مهارت‌های آن است.

«ترویج کتاب: راهنمای عملی» به دنبال ارائه نگرش صحیح‌تری از کار ترویج کتاب، سرنخ‌هایی برای کسب دانش و توسعه مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه است. مباحث این کتاب برای همه گروه‌ها و نقش‌های فعال در حوزه کتاب (نویسنده، مترجم، تصویرگر، صفحه‌آرا، ناشر، چاپ کننده، صحاف، پخش‌کننده، کتاب‌فروش، کتابخانه‌های عمومی و آموزشگاهی و دانشگاهی و تخصصی، بلاگرها، خریدار و خواننده) مفید است.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به آدرس  https://www,۱۶book.ir/Shop/BookDetail/۱۵۶۰۲  مراجعه کنند.

این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بين خیابان فلسطين و چهارراه وليعصر، کتابفروشی شانزده در دسترس مخاطبان قرار دارد.