حجتالاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفتوگو با ایکنا از همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، اجرای طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیهها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمانسازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایجترین افکار مشترک بین همه اقشار جامعه و حفظ آیات کلیدی قرآن کریم از سوی خادمان و دغدغهمندان آغاز شد.
وی افزود: طرح ملی «مسطورا» ذیل پویش «زندگی با آیهها»؛ حلقه وصل همه فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان بود و این حرکت فراگیر با بهرهگیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیتها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با همافزایی تمام ظرفیتهای مردمی و رسمی بودیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به طرح پویش ملی «زندگی با آیهها» گفت: این طرح قرآنی در بازه زمانی سه ساله اجرا میشود که با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاهها نیز انجام شده است. ۲۰ هزار دقیقه برنامه در رسانه ملی و شبکههای استانی تولید، ضبط و پخش شده است، صداوسیما، ارشاد و آموزش و پرورش نقش کلیدی در اجرا و معرفی طرح زندگی با آیهها داشتند.
ارتقایی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت در ادارات در معرفی و برگزاری طرح اثرگذار است، تصریح کرد: در این طرح ۱۵۰ فراز و آیه جامعهپرداز که در زندگی مورد توجه است معرفی و تشریح میشود. در ماه رمضان معرفی و تدبر در ۳۰ فراز قرآنی انجام شده است. هدف از طرح این است که این آیات بر زندگی مردم جاری و ساری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه تلاوت روزانه قرآن کریم در خانوادهها باید فرهنگسازی شود، بیان کرد: اگر به جامعهای برسیم که در آن به گفته رهبر معظم انقلاب مردم در هر مسئله و موضوعی که برای آنها پیش میآید به یاد آیات قرآن بیفتند و از آن بهرهمند شوند حرکت اسلامی جامعه تضمین میشود.
وی یادآور شد: طرح زندگی با آیهها تمرینی برای اقدامات همافزایی در کشور است، متأسفانه قرآن در کشور اسلامی ما مهجور واقع شده، در شرایطی که باید بیشتر از این کتاب الهی و مفاهیم آن بهرهمند شویم. در این طرح بیش از 140 هزار نفر در مسابقه قرآنی زندگی با آیهها شرکت کردند که به قید قرعه به برگزیدگان هدایای نقدی اعطا شد.