آسیه اکبری گفت: هدف از طراحی بازیهای رومیزی قرآنی برای کودکان، جذابسازی آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی و ایجاد انگیزه و علاقهمندی بین کودکان و نوجوانان در مباحث قرآن و عترت است.
آسیه اکبری، طراح بازی فکری رومیزی قرآنی در گفتوگو با ایکنا از خراسانرضوی اظهار کرد: هدف از طراحی
بازیهای رومیزی قرآنی برای کودکان، جذابسازی
آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی و ایجاد انگیزه و علاقهمندی بین کودکان و نوجوانان در مباحث قرآن و عترت است که تاکنون در این مسیر تأثیر بسیاری را مشاهده کردهایم و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 250 نوع بازی رومیزی در خصوص آموزش قرآن اختراع کردهام و همه مراحل و قسمتهای بازیها براساس استانداردهای بینالمللی طراحی شده که بیشتر آنها در نمایشگاههای آستان قدس، آموزش و پرورش، ادارات و مؤسسات قرآنی و حرم مطهر رضوی اجرا شده است.
اکبری افزود: تاکنون چند کتاب قرآنی برای گروههای سنی متفاوت به نگارش درآوردهام که دو مورد از آنها ویژه کودک و خردسال است که هنوز در مرحله چاپ قرار نگرفته است و آخرین کتاب من با مضمون «ثمین» درباره سیره امام هشتم(ع) در قالب رمان ویژه نوجوانان نگاشته شده است.
این مخترع و ابداعکننده بازیهای هوشمند ادامه داد: علاوه بر این موارد کتابهای دیگری برای قشر آیندهساز یعنی کودکان و نوجوانان به نگارش در آوردهام که در آن نوجوانان با مفاهیم قرآنی در قالب بازی و داستان آشنا میشوند، همچنین طرحنامهنویسی یکی دیگر از اقداماتم است که اغلب در خصوص نشر معارف دینی انجام میشود.
اکبری گفت: تاکنون هیچ حمایتی از این بازیها صورت نگرفته و به دلیل عدم حمایت نتوانستهام بازیها را به تولید انبوه برسانم و این عدم حمایت در صورتی است که تمامی بازیها براساس آیات و روایات اسلامی اختراع شدهاند و تاکنون تنها 110 بازی فکری و تقویت حافظه برای حفظ قرآن اختراع کردهام که این بازیها علاوه بر حفظ آسان، حافظه بلند مدت کودکان و نوجوانان را هم تقویت میکنند.