طراح بازی فکری رومیزی قرآنی بیان کرد
جذاب‌سازی آموزش قرآن؛ هدف طراحی بازی‌ فکری کودکان
نرم افزار بازی‌ قرآنیآسیه اکبری، طراح بازی فکری رومیزی قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی اظهار کرد: هدف از طراحی بازی‌های رومیزی قرآنی برای کودکان، جذاب‌سازی آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی بین کودکان و نوجوانان در مباحث قرآن و عترت است که تاکنون در این مسیر تأثیر بسیاری را مشاهده کرده‌ایم و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
 
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 250 نوع بازی رومیزی در خصوص آموزش قرآن اختراع کرده‌ام و همه مراحل و قسمت‌های بازی‌ها براساس استانداردهای بین‌المللی طراحی شده که بیشتر آنها در نمایشگاه‌های آستان قدس، آموزش و پرورش، ادارات و مؤسسات قرآنی و حرم مطهر رضوی اجرا شده است.
 
اکبری افزود: تاکنون چند کتاب قرآنی برای گروه‌های سنی متفاوت به نگارش درآورده‌ام که دو مورد از آنها ویژه کودک و خردسال است که هنوز در مرحله چاپ قرار نگرفته است و آخرین کتاب من با مضمون «ثمین» درباره سیره امام هشتم(ع) در قالب رمان ویژه نوجوانان نگاشته شده است.
 
این مخترع و ابداع‌کننده بازی‌های هوشمند ادامه داد: علاوه بر این موارد کتاب‌های دیگری برای قشر آینده‌ساز یعنی کودکان و نوجوانان به نگارش در آورده‌ام که در آن نوجوانان با مفاهیم قرآنی در قالب بازی و داستان آشنا می‌شوند، همچنین طرح‌نامه‌نویسی یکی دیگر از اقداماتم است که اغلب در خصوص نشر معارف دینی انجام می‌شود.
 
اکبری گفت: تاکنون هیچ حمایتی از این بازی‌ها صورت نگرفته و به دلیل عدم حمایت نتوانسته‌ام بازی‌ها را به تولید انبوه برسانم و این عدم حمایت در صورتی است که تمامی بازی‌ها براساس آیات و روایات اسلامی اختراع شده‌اند و تاکنون تنها 110 بازی فکری و تقویت حافظه برای حفظ قرآن اختراع کرده‌ام که این بازی‌ها علاوه بر حفظ آسان، حافظه بلند مدت کودکان و نوجوانان را هم تقویت می‌کنند.