معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:
فرایند حفاظت اجتماعی و روانی از دانش‌آموزان تسهیل و تثبیت شود

محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، امروز، 29 بهمن‌ماه در نشست با مشاوران و مجریان برنامه نماد در آموزش و پرورش گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید با هم هماهنگ بوده و در انجام یک فرایند تعریف شده وظایف خویش را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی از امور موازی در برخی از ادارات در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: آموزش و پرورش با سامانه نماد و زمینه ارتباط بیشتر با سنین نوجوانی و جوانی می‌تواند کار را با دقت سامان بدهد و با تفکیک آسیب‌های موجود پس از ارجاع مورد، سایر نهادهای متولی به انجام وظیفه خویش بپردازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه و سند همکاری ائتلاف در سطح ملی بین نهادهای حمایتی و خدماتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و... اظهار کرد: در پی تفاهم‌نامه منعقد شده، همه باید در فرایند دانش‌آموزان در معرض آسیب نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بر حمایت قضایی از مجریان و کارگزاران خدمات اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: طبیعی است که شاید در حین کار و انجام مأموریت، تعارضات و سوء برداشت‌هایی نیز انجام شود بنابراین دستگاه قضایی با همه ظرفیت‌های قانونی حمایت خود را از فعالان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: البته باید اذعان کرد مدارس دغدغه‌های فراوانی دارند و در اداره مدرسه با مسائل مختلفی دست به گریبان هستند اما اگر موضوع‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به موقع و در چارچوب درست ارجاع و نظارت شود یقیناً نتایج قابل توجه و اثرگذاری دارد.

رحیمی‌زاده، نجات یک دانش‌آموز را نجات آینده یک زندگی ذکر کرد و اظهار کرد: وقتی نوجوانی درگیر افکار خودکشی شده و یا در پی جدایی والدین در معرض آسیب‌های روحی و روانی جدی است نباید این مسائل را کوچک و کم اهمیت شمرد بلکه باید افراد مختلفی در طی یک فرایند واحد در دستگاه‌های متولی مختلف، حمایت دقیق، با ضابطه و اثربخش خود را معطوف این دانش‌آموز کنند.