امام‌جمعه بندر خمیر:
مردم خواستار برخورد قاطع با مسببان حادثه اسکله شهید رجایی هستند

حجت‌الاسلام صالحی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعیب صالحی، امام‌جمعه بندر خمیر، امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با گرامیداشت مقام معلم و یادآوری سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) و شیخ صدوق(ره)، به موضوعات مختلفی از جمله اهمیت علم و دانش، لزوم توجه به معیشت معلمان، بدعهدی‌های آمریکا و حادثه اسکله بندر شهید رجایی پرداخت.

امام‌جمعه بندر خمیر با استناد به حکمت ۹۴ نهج‌البلاغه، دانش را یکی از وجوه برتری انسان دانست و با تأکید بر اهمیت علم‌اندوزی، معلم را ارجمندترین قشر جامعه معرفی کرد. 

وی شغل معلمی را شغل انبیا خواند و معلمان را مؤثرترین قشر در انسجام دهی اندیشه انقلاب اسلامی دانست. 

صالحی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان پیشکسوت و مرحوم، از جمله شهید مطهری، خواستار بررسی و رفع مشکلات معیشتی معلمان از سوی مسئولان شد و فرارسیدن روز معلم را به‌تمامی فرهنگیان تبریک گفت.

امام‌جمعه بندر خمیر در ادامه خطبه‌ها، به مناسبت‌های پیشرو اشاره کرد و یکشنبه را روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) دانست و از ایشان به‌عنوان ابوالفضل امام رضا(ع) یاد کرد. وی همچنین دوشنبه را روز بزرگداشت شیخ صدوق(ره)، محدث و فقیه بزرگ جهان اسلام، معرفی کرد و ایشان را از علمای ممتاز در عرصه تقریب بین مذاهب خواند.

صالحی با اشاره به سالروز وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۷۴، بر لزوم درس‌گرفتن از عهدشکنی‌های آمریکا و کاهش نیاز به غرب باتکیه‌ بر ظرفیت‌های داخلی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا هیچگاه خیرخواه ملت ایران نبوده و نخواهد بود، وضع تحریم‌های جدید را نشانه کینه‌توزی و استبداد دولت آمریکا دانست.

امام‌جمعه بندر خمیر در بخش دیگری از سخنان خود، به حادثه اسکله بندر شهید رجایی اشاره کرد و ضمن ابراز تأسف از این حادثه و تسلیت به خانواده‌های قربانیان، خواستار پیگیری جدی ابعاد مختلف ماجرا، تشخیص علت قطعی و برخورد قاطع با مسببان و سهل‌انگاران شد. 

وی با تقدیر از فضای تعاون و همدلی ایجاد شده پس از این حادثه، حضور مسئولانه مدیران و مسئولان ملی و استانی در صحنه را قابل قدردانی دانست. 

صالحی همچنین با انتقاد از موج‌سواری گروه‌های مزدور داخلی و خارجی بر این حادثه، هوشیاری مردم را عامل ناکامی آنها دانست.