عراقچی خبر داد:
فعالیت صفحه صلوات کمپین «ایران را باید دید» در دهه کرامت

سیدعلی عراقچی، مؤسس کمپین «ایران را باید دید»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به صفحه صلوات این کمپین اظهار کرد: اردیبهشت سال 93 کمپین mustseeiran (ایران را باید دید) آغاز به کار کرد و هم‌اکنون با بیش از 90 صفحه فعالیتش را ادامه می‌دهد که یکی از این صفحه‌ها، صفحه صلوات نام دارد که از 10 ماه پیش راه‌اندازی شده است و در آن تصاویری از بارگاه‌های مختلف همچون بارگاه امام رضا بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این کمپین گفت: ارائه تصویر واقعی و جاذبه‌های گردشگری ایران به دنیا، همدل و متحدتر کردن اقوام ایرانی در سرتاسر کشور، ترغیب گردشگران داخلی و سرمایه گذاران به سفر در درون کشور، ترغیب توریست‌های خارجی به دیدار از کشور اصیل و چهارفصل ایران و فرهنگسازی در مواجه با توریست خارجی از اهداف راه‌اندازی این کمپین به شمار می‌رود.

مؤسس کمپین ایران را باید دید، تصریح کرد: تا کنون 370 هزار عکس در این کمپین بارگذاری شده است و تا پایان سال این تعداد به یک میلیون افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی صفحه صلوات، تبلیغ دین و اماکن مذهبی است.

عراقچی اظهار کرد: کاربران می‌توانند صفحه صلوات را در اینستاگرام به نشانی _salavaat_ مشاهده کنند. همچنین در چند روز اخیر به مناسبت دهه کرامت 300 عکس ویژه از حرم امام رضا(ع) بارگذاری شده است.

وی با اشاره به استقبال رسانه‌های داخلی و خارجی از کمپین ایران را باید دید، گفت: سی ان ان، بی بی سی، واشنگتن پست، فرانس 24، گاردین، رویترز، نیوز تایمز و چندین شبکه دیگرو خبرگزاری های داخل همانند مشرق، مهر، باشگاه ‌خبرنگاران، شرق نیوز و روزنامه همشهری به استقبال از این کمپین پرداختند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در صفحه اینستاگرام خو د از این هشتگ استفاده کردند.

وی بیان کرد: کمپین «ایران را باید دید»، سیل خروشان ایرانیان وطن دوست از سراسر دنیا را به چالشی دعوت کرد تا به جهانیان نشان دهند ایران ورای تصویر نادرستی که از آن ساخته شده مکانی سرشار از زیبایی و امنیت و غرق در تمدنی وصف ناپذیر است. این کمپین به نحوی آرام و تأثیرگذار در فضای مجازی پیش رفت که دنیا را وادار کرد که ایران را باید ببینند و این فقط و فقط حاصل همت و عرق ملی ایرانی است.

عراقچی اظهار کرد: استقبال از کمپین به حدی بود که در هفته اول  27 میلیون بازیدکننده از کمپین و تصاویری که از نقاط دینی، جاذبه‌های تارخی و مذهبی در فضای مجازی منتشر شده بود دیدن کردند.

وی بیان کرد: معرفی همه  جانبه ایران به زبان‌های مطرح دنیا 10 زبان، از جمله فعالیت‌هایی بود که به دنبال گسترش کمپین صورت گرفت به نحوی که سفیر هلند یاس دوما در ایران از هشتگ mustseeiran استفاده کرد.

مؤسس کمپین ایران را باید دید، تصریح کرد: از دیگر موفقیت‌های کمپین همراهی بیش از 80 صفحه گردشگری از کلیه شهرهای ایران است که باعث شده  حدود بیش از 100 هزار فالوعر با کمپین همراه شوند و تصاویری حدود 370 هزار را به نمایش بگذارند.