ضريح امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن رونمايی شد
کد خبر: 2239736
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲

ضريح امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن رونمايی شد

ضريح امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن با حضور مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران، سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه شمال شرق تهران، امام‌ جمعه و مسئولان كشوری و لشگری شهرستان بومهن رونمايی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين احمديان، مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران در مراسم رونمايی از ضريح جديد سلطان مطهر(ع) بومهن با تشكر از مردم و مسئولان منطقه برای احيا و حفظ بقاع متبركه و امامزاده مطهر(ع) خاطرنشان كرد: تشيع در ايران بعد از وجود مبارك امام رضا(ع) مديون فرزندان اهل‌ بيت(ع) بوده و خدمت به اين امامزادگان و اظهار محبت به آن‌ها، خدمت به اهل بيت(ع) است.
وی با بيان اينكه در استان تهران حدود ۲۹۰ امامزاده واقع شده است توسط مردم اداره می‌شوند، افزود: امامزاده سلطان مطهر(ع) از امامزادگانی است كه بيشترين موقوفه را دارد و بنا به اسناد موجود حدود ۳۰۰ هكتار از اراضی منطقه بومهن موقوفات اين امامزاده هستند.
احمديان با اشاره به اينكه متأسفانه بعد از انقلاب موقوفات و امامزادگان دستخوش تغيير شده‌اند، افزود: هم‌اكنون موارد متعددی از اختلافات ما بر سر اراضی موقوفه با دستگاه‌ها و برخی افراد وجود دارد كه به عنوان مثال در قلب تهران در بازار اراضی و املاك موقوفه توسط يك سری افراد خريد و فروش شده كه ميلياردها تومان ارزش دارد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران گفت: با تأكيد رئيس قوه قضاييه و پيگيری‌های خوبی كه صورت گرفته، در سال گذشته ۵۰۰ حكم به نفع موقوفات صادر شده و اميدواريم با همكاری مردم منطقه موقوفات مربوط به امامزاده سلطان مطهر(ع) نيز كه به تصرف افراد و دستگاه‌ها درآمده، بازگردد.
همچنين، حجت‌الاسلام والمسلمين اسدپور، سرپرست اوقاف و امور خيريه شمال شرق تهران در اين مراسم با اشاره به اينكه بقعه متبركه امامزاده سلطان مطهر(ع) در گذشته دارای صندوق چوبی بود كه قدمت آن به بيش از 700 سال پيش برمی‌گردد، افزود: اين صندوق هم‌اكنون در كنار حرم مطهر اين امامزاده نگهداری شده و امروز به جای آن ضريح شش ضلعی مزين به اسماءالله و اشعار محتشم نصب شده است.
وی از هزينه‌ 40 ميليون تومانی برای نصب و تهيه‌ ضريح جديد خبر داد و گفت: مقدار طلای مصرفی در اين ضريح 45 مثقال است و اين ضريح توسط استاد عبدالحسنی ميبدی يزدی ساخته شده و به همت خيران و اداره اوقاف و امور خيريه شمال شرق تهران و هيئت‌‌امنا پرداخت شده است.
اسدپور همچنين با اشاره به در دستور كار بودن طرح توسعه شبستان حرم مطهر امام‌زاده سلطان مطهر(ع) گفت: اين طرح در دست مطالعه و بررسی است و عمليات عمرانی آن در سال جاری شروع خواهد شد.
مدير اوقاف و امور خيريه شمال شرق تهران با بيان اينكه چهار امامزاده در اين منطقه مدفون هستند كه اميدواريم با كمك خيران و مردم منطقه شاهد شكوفايی و آبادانی آن‌ها باشيم، گفت: تلاش بر اين است كه در امامزاده سلطان مطهر(ع) قطب فرهنگی و يك مركز فعال قرآنی ايجاد شود.
يادآور می‌شود، امامزاده سلطان مطهر(ع) از فرزندان بلافصل امام صادق(ع) است كه پس از هجرت از شهر مدينه در شهر قزوين به دست دشمنان زخمی شده و به طور مخفی خود را به منطقه‌ بومهن رسانده و پس از مدت چهار روز مداوا به واسطه‌ جراحات وارد شده از دنيا رحلت كرده است.
captcha