آغاز دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش
کد خبر: 2625242
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

آغاز دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش

گروه بین‌الملل: دهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل، تجوید و تفسیر قرآن کریم مراکش، از دیروز، دوم دی‌ماه، در شهر «کازابلانکا» مراکش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «منارة»، دهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل، تجوید و تفسیر قرآن کریم مراکش با عنوان «جایز ملک محمد ششم»، دیروز، دوم دی‌ماه، در شهر «کازابلانکا» مراکش با مشارکت ۵۰ متسابق از ۳۷ کشور عربی و اسلامی آغاز شد.
احمد توفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش، طی سخنانی در افتتاحیه مسابقات، این جایزه را مظهر توجه پادشاه این کشور به حفظ قرآن کریم عنوان کرد و رسیدن جایزه قرآنی «ملک محمد ششم» به دهمین دوره آن را نشانه اهمیت این رقابت قرآنی در سطح کشورهای عربی و اسلامی دانست.
محمد جمیل مبارک، رئیس هیئت داوران این رقابت‌ها نیز ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: مسابقات امسال شاهد ارتقای سطح کیفی شرکت‌کنندگان است و اعضای کمیته داوران در حاشیه این مسابقات نشست‌هایی علمی با متسابقین خواهند داشت.
وی افزود: ارزیابی شرکت‌کنندگان در رشته‌های مرتبط علوم قرآنی مانند نحو، تفسیر، بلاغت و احکام فقهی از دیگر فعالیت‌های این مسابقات خواهد بود.
محمد جمیل مبارک تصریح کرد: اعضای هیئت داوران این مسابقات، از کشورهای مراکش، تونس، مصر، عربستان و اردن هستند و این مسابقات در دو رشته حفظ کامل قرآن کریم همراه با تجوید و تفسیر جزء 19 و 20 قرآن و رشته تجوید همراه با حفظ 5 حزب قرآن برگزار می‌شود.
در این مسابقات شرکت‌کنندگانی از کشورهای الجزایر، تونس، لیبی، موریتانی، مصر، سنگال، بحرین، فلسطین، کویت، مالی، عمان، لبنان، بحرین، قطر، یمن، مالزی، پاکستان، جزایر کومور، اندونزی، روسیه، نیجریه، نیجر، آفریقای مرکزی، ساحل عاج، برونئی، گامبیا، روسیه، اردن، کامرون، کنگو، چاد، امارات، سودان، ترکیه و مراکش و.. حضور دارند.
نتایج این مسابقات، عصر فردا، چهارم دی‌ماه، طی محفلی قرآنی در شهر «کازابلانکا» مراکش اعلام می‌شود.

captcha