آستان امامزاده سید‌مرتضی سیدان درمیان بهسازی می‌شود
کد خبر: 3308367
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

آستان امامزاده سید‌مرتضی سیدان درمیان بهسازی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان از تسطیح و آماده‌سازی سه هزار متر مربع از زمین‌های اطراف امامزاده سیدمرتضی(ع) روستای سیدان برای احداث ساختمان آستان مبارک خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف استان، خراسان جنوبی آرامگاه تعداد زیادی از امامزادگان است که هر یک از آنها در نقاط مختلف استان آرمیده‌اند. آستان مقدس امامزاده سید مرتضی(ع) یکی از این موارد است که در روستای خوش آب و هوای سیدان در شهرستان درمیان قرار دارد.



حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان خبر از تسطیح و آماده سازی 3 هزار مترمربع از زمین‌های اطراف این امامزاده برای احداث ساختمان آستان مبارک امامزاده سید مرتضی(ع) روستای سیدان و همچنین ساخت تعدادی زائرسرا برای اقامت زائران این امامزاده را داد.



سیدحسن کاظمی، رئیس هیئت‌امنای امامزاده سیدمرتضی(ع) روستای سیدان با بیان اینکه برای احداث ساختمان این امامزاده حداقل 2 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: بعضی از اهالی روستا که خانه یا زمین‌های آنها در اطراف امامزاده بوده آنها را وقف کرده‌اند و برای اجرای طرح جامع آن پس از تصویب، دو خانه نیز خریداری شده است.



وی افزود: نقشه معماری ساخت ساختمان امامزاده تهیه شده ولی هنوز طرح جامع آن مصوب نشده براین اساس بعضی از 42 آیتمی که در طرح‌های جامع امامزادگان اجرا می‌شود، چون صحن، رواق، گنبد و گلدسته و کشتارگاه دراین طرح پیش‌بینی شده است و تاکنون حدود 30 میلیون تومان برای این منظور هزینه شد.



رئیس هیئت‌امنای امامزاده سیدمرتضی(ع) روستای سیدان بیان کرد: یکصد میلیون تومان هم از صندوق راسخون، وام با کارمزد 5 درصد گرفته شد، مشارکت مردمی هم برای احداث ساختمان امامزاده خیلی خوب است و ماهیانه مبالغی برای این امر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، مسئولان بنیاد مسکن درمیان هم قول واگذاری 2هزار و400مترمربع زمین را داده‌اند.

captcha