«سیمای رمضان در صحیفه سجادیه» منتشر می‌شود
کد خبر: 3317092
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

«سیمای رمضان در صحیفه سجادیه» منتشر می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: کارشناس بوستان کتاب، از انتشار یک اثر جدید در ماه مبارک رمضان با عنوان «سیمای رمضان در صحیفه سجادیه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مهدی محدثی گفت: کتاب  «سیمای رمضان در صحیفه سجادیه»، شرح و تفسیر دو دعای دل‌نشین و عارفانه از آموزگار دعا و نیایش، امام سجاد(ع)است که یکی مربوط به ورود به ماه رمضان و دیگری دربارۀ وداع با این ماه شریف است.

وی افزود: آن حضرت هر سال ماه رمضان را با دعای اول، افتتاح و با دعای دوم، اختتام می‌فرمود و از این اهتمام دائمی، به اهمیت این ماه شریف و این دو دعای دل‌نشین پی می‌بریم.

وی ادامه داد: امتیاز این کتاب به محور آن؛ یعنی دعای حضرت علی بن الحسین- علیه السلام- است که از یک‌سو ترنّمِ عاشقانه و زمزمۀ بندگی است و از قلب پاک خالص‌ترین بندۀ صالح خدا و حجت بالغۀ الهی، سرچشمه گرفته و برای ماه مبارک رمضان بهترین تغذیه عاشقان است و از طرفِ دیگر، عالی‌ترین شناخت ماه مبارک رمضان را در بر دارد.
محدثی در ادامه عنوان کرد: بر اساس نوشته مولف در مقدمه، عظمت و منزلت والای این ماه در هیچ یک از متون اسلامی مانند این دو دعای شریف، کامل و گسترده جلوه‌گر نشده است و اگر انسان با تأمل در این دعای شریف بنگرد، دید تازه‌ای به ماه مبارک پیدا خواهد کرد و گستره ی بسیار وسیعی از فضایل این ماه شریف در برابر او گشوده می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: مطالب این کتاب، در دو فصل و هر فصل از چند بخش تشکیل شده که در این بخش ها به مواردی چون: ستایش خدا و عوامل آن، نام های ماه مبارک رمضان، درودها، صلوات ها  و درخواست ها،  اوصاف و نعمت های پروردگار و ... پرداخته شده است.
کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب افزود: مباحث این کتاب، ابتدا به صورت مختصر در ماه مبارک رمضان 1406 هـ.ق. در مسجد رضوی قم بحث شده و سپس به‌طور کامل‌تر در شهر لاهه، برای گروهی از تحصیل‌کردگان و حقوق‌دانان محترم و ایرانیان مقیم هلند، طی دو ماه رمضان بیان شده، آن‌گاه تدوین و به صورت کتاب حاضر درآمده است.

محدثی بیان کرد: کتاب سیمای رمضان در صحیفه سجادیه، تألیف آیت الله کریمی جهرمی، به همت مؤسسه بوستان کتاب در 142 صفحه و قطع رقعی، زیر چاپ است و همین روزها روانۀ بازار نشر خواهد شد.

captcha