افزایش ظرفیت اعزام حجاج ایرانی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر/ انتظار ۱۵ ساله همچنان باقی است
کد خبر: 3337166
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
اوحدی عنوان کرد:

افزایش ظرفیت اعزام حجاج ایرانی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر/ انتظار ۱۵ ساله همچنان باقی است

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب که با پایان طرح توسعه مسجدالحرام ظرفیت اعزام زائران حج تمتع ایران به بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید، گفت: یک و نیم میلیون نفر همچنان پشت نوبت حج هستند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون متقاضی برای اعزام به حج تمتع ثبت نام کرده‌ و پشت نوبت اعزام هستند، گفت: به همین دلیل سازمان حج و زیارت هیچ برنامه‌ای برای ثبت نام جدید حج تمتع ندارد.

وی ادامه داد: سهمیه حج تمتعی که سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورهای اسلامی اختصاص می‌دهند، بر اساس جمعیت هر کشور است و در سال جاری نیز مانند سال گذشته 61 هزار نفر زائر ایرانی به حج تمتع مشرف خواهند شد.

اوحدی با اشاره به اجرای طرح توسعه مسجدالحرام که موجب افزایش ظرفیت پذیرش زائران در حج خواهد شد، گفت: به صورت طبیعی اگر سال آینده طرح توسعه مسجدالحرام هم انجام شود و دولت عربستان بتواند کاهشی که طی دو سال اخیر در تعداد زائران ایجاد شده را جبران کند، باز هم به نظر می‌رسد 15 تا 16 سال آینده ما زائر پشت نوبت حج تمتع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان عربستانی اعلام کرده‌اند اگر طرح توسعه مسجدالحرام اجرا شود، ظرفیت زائران بیش از یک و نیم برابر خواهد شد یعنی به صورت طبیعی تعداد زائران اعزامی ایران به حج تمتع باید به بیش از 100 هزار نفر برسد اما علی رغم این افزایش نیز 15 سال به طول خواهد انجامید که یک و نیم میلیون نفر ثبت نامی عازم حج شوند.

اوحدی اظهار امیدواری کرد با برطرف شدن موانع شاهد افزایش تعداد زائران اعزامی به حج باشیم.

captcha