برگزاری دوره‌های تربیت مربی و مرتل قرآن ویژه طلاب غیرایرانی
کد خبر: 3354075
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
حاج خضر خبر داد:

برگزاری دوره‌های تربیت مربی و مرتل قرآن ویژه طلاب غیرایرانی

گروه حوزه‎های علمیه: مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی فقه از برگزاری دوره‌های تربیت مربی و مرتل قرآن کریم در این مجتمع خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حاج خضر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: برای تمامی طلاب برنامه‌ریزی کرده این تا طلاب بتوانند نسبت به سطوح مختلف قرآنی از روخوانی، روان خوانی و ... مسلط شوند که حداقل طلاب باید با تجوید آشنا باشند.

وی افزود: یکی از برنامه‎های ما در مجتمع برگزاری دوره‌های تربیت مرتل و مربی قرآن کریم از میان طلاب مستعد است که یک دوره آن را در ماه مبارک رمضان برگزار کردیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این اداره، برگزاری دوره مبانی مدیریت اسلامی با محوریت نامه مالک اشتر در نهج‌البلاغه است که با استقبال طلاب مواجه شده است.

حاج خضر تصریح کرد: دوره‌های آموزشی صوت و لحن در سطوح مختلف و حفظ قرآن و نهج البلاغه در حال برگزاری است و در طول تابستان به صورت فوق برنامه و فوق‌العاده برگزار می‌شود.

وی افزود: مراجعات طلاب برای ارزیابی قرآنی بسیار زیاد است و البته آزمون سالانه حفظ قرآن نیز برای آشنایی بیشتر طلاب و معرفی آنان برای ارتقاء شهریه و دریافت تسهیلات برگزار می‎شود تا میزان تسلط آنان احراز شود.

حاج خضر اظهار کرد: در حال حاضر در این مجتمع 80 حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه داریم و با در نظرگرفتن حفظ اجزای مختلف بالغ بر 120 نفر می‎شوند همچنین 40 مرتل تربیت شده‎اند.

وی با اشاره به برگزاری دروس تفسیر آیت الله العظمی سبحانی در چندسال اخیر در این مجتمع گفت: این درس یکی از برنامه‌های پربرکت در مجتمع است که بازتاب و بازخورد بسیار خوب و جالبی در میان طلاب غیرایرانی داشته است و برگزاری چندساله آن باعث نشده تا استقبال کمتر باشد بلکه بیشتر هم شده است.

وی با بیان اینکه فایل مطالب ارایه شده توسط این مفسر قرآن در مجتمع موجود است و برای استفاده طلاب در اختیار آنان قرار می‎گیرد عنوان کرد: موسسه امام صادق(ع) که تحت اشراف این مرجع تقلید فعالیت دارد خودشان اقدام به چاپ این مجموعه می‎کنند و مجتمع با توجه به ویرایش نهایی توسط ایشان در این زمینه دخالتی ندارد.

captcha