اعلام آمادگی انجمن قرآن پژوهی برای استخراج مباحث قرآنی «الغدیر»
کد خبر: 3363293
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

اعلام آمادگی انجمن قرآن پژوهی برای استخراج مباحث قرآنی «الغدیر»

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه از آمادگی این انجمن برای همکاری با بنیاد بین المللی غدیر برای استخراج مباحث قرآنی کتاب الغدیر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین علوی مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: آیت الله علی خزعلی از چهره‎های معروف قرآنی و از شاگردان حضرت امام در امر مبارزه با طاغوت بودند و افتخار همراهی با امام را داشتند.

وی ادامه داد: ایشان علاوه بر سابقه مبارزاتی در حمایت از مباحث قرآنی و قرآن پژوهی در کشور و به ویژه در میان طلاب دریغ نداشتند.

علوی مهر تصریح کرد: ایشان از ابتدای تاسیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه در این مرکز مشغول تدریس بودند و با حفظ قرآن و نهج البلاغه و تشویق طلاب گام مهمی در تقویت مباحث قرآنی در کشور و حوزه برداشتند.

رئیس انجمن قرآن‎پژوهی بیان کرد: وی از نخستین استادان مرکز تخصصی تفسیر بود که شاگردان زیادی هم تربیت کرده است و علاوه بر آن آثار گرانقدری هم دارد که از جمله آن تفسیر سوره حمد با رویکرد اجتماعی و اخلاقی است که د ر یک جلد چاپ شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص و خوب این عالم فرزانه و اندیشمند قرآنی، ایجاد بنیاد بین‌المللی الغدیر است که با تاسیس آن کاری سترگ و بزرگ انجام داده‌اند که امیدواریم با فوت ایشان این روند متوقف نشود و ادامه یابد.

وی اظهار کرد: من پیشنهادی خدمت مسئولان این بنیاد دارم وآن اینکه انجمن قرآن‌پژوهی آمادگی دارد تا با همکاری این بنیاد به استخراج مباحث قرآنی کتاب وزین و گرانسنگ الغدیر اقدام کند و ما اعلام آمادگی خود را ابراز می‌داریم.

علوی مهر گفت: این مسئله باعث بارزتر شدن چهره قرآنی صاحب الغدیر یعنی علامه امینی و تبیین بعد دیگری از این شخصیت پرکار و با اخلاص می‌شود.

وی ادامه داد: آیت الله خزعلی همواره خاطرات زیادی را در محافل مختلف از علامه امینی نقل و ایشان را به عنان الگو در فعالیت طلبگی معرفی می‌کردند که از جمله این خاطرات مربوط به سفر علامه به هند و حضورش در کتابخانه‌های آنجا در گرمای 50 درجه است بدون اینکه توجهی به این گرما داشته باشند.

وی در خاتمه ضایعه درگذشت آیت الله خزعلی را از سوی انجمن قرآن‌پژوهی و مجموعه قرآن‎پژوهان حوزوی کشور تسلیت گفت.

captcha