۲ اثر فاخر قرآنی با حضور دو تن از مراجع تقلید رونمایی شد
کد خبر: 3364981
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

۲ اثر فاخر قرآنی با حضور دو تن از مراجع تقلید رونمایی شد

گروه فعالیت‎هایی قرآنی: دو اثر فاخر قرآنی شامل؛ قرآن طلاکوب و قرآن نوشته شده بر روی استیل امروز در محضر آیات عظام علوی گرگانی و صافی گلپایگانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکا) از قم، رائین اکبرخانزاده،  28 شهریور در مراسم آیین رونمایی از اثر زرین کوب قرآن، در محضر آیت‎الله‎العظمی علوی گرگانی و صافی گلپایگانی گفت: این قرآن نفیس در دو صفحه به شکل زرکوب و طلاکوب و با جلد جواهرات و برلیان طی یک سال نگارش شده است.
وی افزود: هدف از نگارش این قرآن نفیس نیز آن بود که پس از توهین کشیش هتاک آمریکایی به ساحت قرآن کریم تصمیم گرفتم که یک اثر فاخز زرین قرآنی را به نگارش در بیاورم.
وی خاطرنشان کرد: هدف من بود که به او و همه دنیا بگویم که اگر شما یک صفحه از قرآن را هتک می‎کنید ما حاضریم کل قرآن را به خاطر همان چند سطر از طلای ناب در همان یک صفحه و یا دو صحفه به  نگارش درآوریم تا علاقه خود را به قرآن ثابت کنیم.
این هنرمند قرآنی بیان کرد: این قرآن در دو صفحه و در ابعاد 16 در 12 سانتیمتر با چشم غیر مسلح نوشته شده و در آن از فلزات طلا و نقره و برلیان استفاده شده است.
وی گفت: این قرآن بیستمین اثر قرآنی بنده است که سعی داریم با این آثار ظرفیت‎های هنر ایرانی را به عالم اسلام و جهان نشان دهیم.
یادآور می شود همچنین فریدون عزیزی، دیگر هنرمند قرآنی نیز اثر قرآنی خود که شامل نگارش کل قرآن بر روی فلز استیل به ابعاد 55 سانتی متر در یک متر و 55 سانتی متر است را رونمایی کرد و در این مراسم ها، تابلوی نفیسی نیز به این مراجع تقلید اهدا شد.

captcha