کتاب «تدبر در سیره تمدن ساز اهل بیت(ع)» منتشر شد
کد خبر: 3463924
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
از سوی مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد؛

کتاب «تدبر در سیره تمدن ساز اهل بیت(ع)» منتشر شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: کتاب «تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت(ع)»، از سوی مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد انتشار یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب درسنامه تدبر در سیره تمدن ساز اهل بیت(ع) به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین الهی‌زاده، برای بار دوم تجدید چاپ شد؛ تا به محضر دوستداران اهل بیت(ع) تقدیم شود.

این اثر به معرفی مبادی، مبانی و روش تدبر در سیره پرداخته است؛ سپس، سیر تکامل تمدن توحیدی را ضمن بررسی مقاطع هفت گانه سیره اهل بیت(ع) تبیین می‌کند و سیره هر یک از معصومین(ع) را جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

تدبّر در سیره، گامی مهم و ضروری در توجه دادن مردم به سیره و روش تمدّن‌ساز اهل‌ بیت(ع) و عمل به قرآن است؛ که از یک‌‌سو تکمیل‌کننده نگرش عرشی و توجه به مصائب و مظلومیت اهل‌ بیت(ع) است و از سوی دیگر، دستیابی به مهارت عمل به دین در عرصه فردی و اجتماعی را میسر می‌سازد.

گفتنی است؛ شریعت اسلام، بر مبنای قرآن کریم، و دربردارنده تمدّنی توحیدی است، و سیره‌ اهل‌ بیت(ع)، روش اجرا و تحقق این تمدّن است، تمدنی که دارای نظام خاص اجرایی برای ایجاد امّت نمونه‏  اسلامی است.

سعی ما در نگرش متدبّرانه، نفی سایر زوایای شناخت نیست، بلکه با بررسی رفتار و عملکرد اهل‌ بیت(ع) به‌دنبال ترسیم نقش تمدّن‌ساز اهل‌ بیت(ع) هستیم.

روش بحث در کتاب پیش رو تحلیلی است و به محکمات تاریخی مؤثر در روند هدایتی و تمدنژ‌ساز بسنده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه و دریافت کتاب به انتشارات مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد واقع در میدان ده دی، خیابان رازی، نبش رازی 8 مراجعه و یا با شماره 38536771-38552408-051 تماس حاصل کنند.
captcha