واکنش علمای مصر به تروریستي‌خواندن الازهر/ الازهر: از سید القمنی شکایت می‌کنیم
کد خبر: 3464473
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

واکنش علمای مصر به تروریستي‌خواندن الازهر/ الازهر: از سید القمنی شکایت می‌کنیم

گروه بین‌الملل: شماری از اساتید و علمای مصری به درخواست سید القمنی،‌ نویسنده و جامعه‌شناس مصری برای معرفی الازهر به‌عنوان یک سازمان تروریستی، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الوفد»، مرکز اسلامی الازهر در واکنش به اظهارات سید القمنی،‌ نویسنده و جامعه‌شناس مصری اعلام کرد که درصدد ارائه دادخواستی علیه این نویسنده به دادگاه است.

محمد وهدان، استاد رسانه دانشگاه الازهر نیز در این زمینه بیان کرد: الازهر  از سید القمنی به‌دلیل توهین و مخدوش کردن چهره این مرکز دینی و معرفی آن به عنوان یک سازمان تروریستی به دادگاه شکایت خواهد کرد.


وی با بیان این که القمنی و دیگر سکولارها مصری از اسلام متنفرند و خیرخواه اسلام و مسلمانان نیستند، تأکید کرد: آنها جایگاه الازهر را به عنوان حامی و مدافع دین اسلام در جهان درك نمي‌كنند.


وهدان در ادامه با اشاره به اینکه الازهر یک مؤسسه میانه‌رو است، بیان کرد: وجود الازهر در مصر این کشور را از انحراف و تندروی نجات داد و در این مرکز تمامی مذاهب فقهی تدریس می‌شود.


احمد کریمه،‌ استاد فقه تطبیقی و شریعت اسلامی دانشگاه الازهر نیز در این راستا با محکومیت اظهارات القمنی،‌ آن را کلامی بی‌ارزش
توصیف کرد که شایسته واکنش نیست.

همچنین محمود عاشور، معاون سابق الازهر و عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر، اظهارات القمنی را اظهاراتی کاملا باطل دانست.


یادآور می‌شود، پیش‌تر سید القمنی، نویسنده و جامعه‌شناس مصری
در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «on tv» با اظهاراتی تند، معرفی الازهر به عنوان سازمانی تروریستی را خواستار شده و گفته بود: اکنون کسانی هستند که روی این موضوع کار می‌کنند و درصددند که از الازهر در دادگاه کیفری بین‌‌المللی شکایت کنند. من مستنداتی در این زمینه دارم که در اختیار آن‌ها قرار خواهم داد.

captcha