امتحانات مدارس انگلیس هم‌زمان با ماه رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 3465729
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
بدون توجه به وضعیت دانش‌آموزان روزه‌دار؛

امتحانات مدارس انگلیس هم‌زمان با ماه رمضان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: شورای امتحانات بریتانیا اعلام کرد که تابستان سال آینده برنامه امتحانات متوسطه و دبیرستان ثابت است و به خاطر هم‌زمانی با ماه رمضان تغییر نخواهد کرد.

هم‌زمانی امتحانات مدارس انگلیس با ماه رمضان/ بی‌توجهی به وضعیت دانش‌آموزان روزه‌دار
ه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین،
شورای مشترک اعطای مدارک آموزشی بریتانیا که برگزارکننده‌ آزمون‌های آموزشی در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی است، اعلام کرد: در برخی رسانه‌ها سوءتعبیرهایی نسبت به برنامه امتحانات سال 2016 وجود داشته و عنوان شده که به دلیل همزمانی با ماه رمضان، ماه روزه‌داری مسلمانان، این برنامه تغییر خواهد کرد.

این شورا در بیانیه‌ خود اعلام کرد که برنامه امتحانات تابستان 2016 یک سال پیش تنظیم شده و تغییر نخواهد کرد.

برخی روزنامه‌های انگلیسی از جمله دیلی میل، سان و دیلی تلگراف روز چهارشنبه، 16 دی‌ماه، اعلام کرده بودند که برنامه امتحانات در نتیجه گفت‌گوهای رهبران جمعیت‌های اسلامی و مدیران شورای امتحانات مدارس این کشور ممکن است تغییر کند.

شورای امتحانات اعلام کرد که گاهی تغییراتی جزئی در برنامه تنظیم شده امتحانات، برای رفاه حال دانش‌آموزان، انجام می‌شد؛ اما در این نظام تحصیلی بزرگ و پیچیده که دانش‌آموزانی با پیشینه‌های متفاوت در آن مشغول به تحصیلند، پذیرش همه درخواست‌ها امکان‌پذیر نیست، ولی شورای امتحانات همواره تلاش می‌کند که برنامه برای همه به عادلانه‌ترین شکل ممکن باشد.

پس از انجام گفت‌وگوها شورای امتحانات تصمیم گرفت، با وجود عدم تغییر مدت زمان برگزاری امتحانات، تمهیداتی در نظر بگیرد که دانش‌آموزان روزه‌دار کمتر متضرر شوند مثلاً برخی امتحانات را صبح‌ها برگزار کند.

سال گذشته تغییراتی در جدول زمانی امتحانات انگلیس انجام شد تا به دانش‌آموزان مسلمانی که روزهای بلند روزه‌داری ممکن است بر عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد، کمک شود.

در دو سال آینده تاریخ امتحانات مدارس انگلیس به طور عمده هم‌زمان با ماه رمضان خواهد بود.

 

captcha