نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان برگزار می‌شود + جزئیات
کد خبر: 3466933
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
تک‌فلاح:

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان برگزار می‌شود + جزئیات

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان خبر داد.

داود تک‌فلاح، رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: طی تصمیمی که در جلسه اخیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور گرفته شد در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که اردیبهشت‌ماه خواهد بود نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان نیز برگزار شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در سال 95 نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان برگزار می‌شود برای سال اول در حد 30 تا 40 کشور نمایندگان خود را اعزام می‌کنند و در واقع تقریبا 50 درصد از کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور دارند.
تک‌فلاح ادامه داد: با توجه به اینکه رفت و آمد شرکت‌کنندگان روشندل مشکلاتی دارد و باید هر یک از شرکت‌کنندگان، همراهانی نیز داشته باشند کار کمی سخت می‌شود به همین دلیل نیز برای سال اول نیمی از کشورها را دعوت می‌کنیم، اما امیدواریم برای سال‌های آینده تعداد کشورهایی که دعوت می‌شوند، افزایش یابند.
وی در ادامه گفت: همچنین بنا است نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان فقط در رشته حفظ قرآن باشد و اگر امکانات و شرایط لازم به وجود آید برای سالهای آینده رشته قرائت را نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.
رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن عنوان کرد: طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بنا است از هم‌اکنون مکاتبات با کشورهای مختلف برای شناسایی نمایندگان روشندل آن کشورها و مشخص شدن ظرفیت‌های حفظ و قرائت کشورها آغاز شود تا به یک جمع‌بندی درباره ظرفیت‌های موجود برسیم و ببینیم آیا می‌توانیم علاوه بر رشته حفظ در رشته قرائت نیز به میزان کافی شرکت‌کننده داشته باشیم.
وی یادآور شد: اگر به این نتیجه برسیم که ظرفیت‌های لازم در رشته قرائت نیز وجود داشته و قاریان روشندل در سطح بین‌المللی داریم از سال آینده مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان را در رشته قرائت نیز برگزار می‌کنیم.
تک‌فلاح درباره نحوه دعوت از حافظان روشندل برای شرکت در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان، گفت: هرساله در آستانه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مکاتبه‌ای با رایزنی‌های فرهنگی در کشورهای مختلف و مراکز اوقاف و مراکز دینی کشورها انجام می‌شود تا نمایندگان هر کشور برای حضور در این مسابقات معرفی شوند؛ امسال نیز در قالب همین مکاتبات از کشورهای مختلف می‌خواهیم تا نمایندگان روشندل خود را در رشته حفظ به جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند.
وی ادامه داد: همچنین در جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن این بحث مطرح شد که نام خاصی برای مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان انتخاب شود و این نام نمادی برای مسابقات قرآن روشندلان باشد؛ به زودی درباره نام این مسابقات نیز تصمیم‌گیری‌های نهایی صورت می‌گیرد.
captcha