هشدار نسبت به گسترش نفوذ داعش در آسیا
کد خبر: 3467974
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

هشدار نسبت به گسترش نفوذ داعش در آسیا

گروه بین‌الملل: مرکز رصد فتواهای تکفیری و نادر وابسته به دارالفتوای مصر در پی انفجارهای تروریستی در اندونزی، نسبت به گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در کشورهای آسیایی هشدار داد.

هشدار نسبت به گسترش نفود نفوذ داعش در آسیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»، مرکز رصد فتواهای تکفیری و نادر وابسته به دار الفتوای مصر ضمن هشدار نسبت به افزایش نفوذ گروه تروریستی داعش در کشورهای آسیایی تأکید کرد: این گروه تلاش می‌کند با ایجاد کانون‌های جدید جنگ و درگیری‌ در مناطق دوردست و قاره‌های مختلف، تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را منحرف کند.

این مرکز اعلام کرد: حملات تروریستی داعش در جاکارتا، پایتخت اندونزی، که در نزدیکی دفتر سازمان ملل متحد رخ داد و منجر به کشته‌شدن هشت تن و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور شد‌، راهبرد جدید داعش برای متفرق‌کردن کانون‌های درگیری است.

مرکز رصد فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر بیان کرد: حملات تروریستی داعش در مناطق مختلف جهان، راهبردی برای منحرف‌کردن تلاش‌ها در زمینه مبارزه با این گروه تروریستی است، به‌طوری که ما شاهد هستیم که داعش حملات تروریستی خود را در کشورهای عربی، آفریقایی، اروپایی و آسیایی به طور همزمان و متوالی انجام داده است.

این مرکز در ادامه بیان کرد: انفجارهای تروریستی داعش در اندونزی که بزرگترین کشور اسلامی در جهان است، به وضوح نشان می‌دهد که بیشترین قربانیان اقدامات تروریستی این گروه تروریستی مسلمانان هستند.

مرکز رصد فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر تأکید کرد: مسلمانان به هیچ‌وجه مسئول این اقدامات تروریستی نیستند و نباید اعتقادات آنها را به این بهانه تخریب کنیم، زیرا اظهارات ضداسلامی و موهن به اسلام، تنها اقدامی درحمایت از این گروه تروریستی و خدمت به منافع داعش است.

این مرکز در پایان بر ضرورت تلاش‌ مضاعف برای آگاهی‌بخشی و نشر مفاهیم صحیح اسلامی در کشورهای جنوب شرق آسیا و جلوگیری از تلاش‌های گروه‌های افراط‌گرا برای انتقال مفاهیم نادرست اسلام به مسلمانان این کشورها تأکید کرد.

captcha