افتتاح طرح «کویت؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016»
کد خبر: 3468662
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

افتتاح طرح «کویت؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016»

گروه بین‌الملل: فعالیت‌‌های طرح «کویت؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016»، از دیروز، 28 دی‌ماه، با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر «السالمیه» این کشور آغاز شد.

افتتاح طرح «کویت؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه کویتی «القبس»، مراسم افتتاحیه طرح «کویت؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016 میلادی» دیروز با حضور جابر المبارک الحمد الصباح، نخست‌وزیر این کشور برگزار شد.

سلمان صباح سالم الحمود الصباح، وزیر اطلاع‌رسانی کویت و رئیس شورای ملی فرهنگ، هنر و ادبیات این کشور ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این طرح گفت: انتخاب کویت به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016 میلادی بیانگر جایگاه و اهمیت این کشور در جهان اسلام است.

وی در ادامه از تلاش‌های عبدالعزیز بن عثمان التویجری، مدیرکل سازمان فرهنگ، آموزش و علوم اسلامی(آیسسکو) در زمینه تقویت همبستگی و همکاری میان کشورهای عضو این سازمان با هدف انجام فعالیت اسلامی مشترک تشکر و قدرانی کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی کویت در ادامه تأکید کرد: کویت تلاش می‌کند تا از این طرح به‌عنوان فرصتی برای تبیین و معرفی چهره‌ درخشان اسلام که این روزها برخی به صورت عمد یا غیرعمد در صدد مخدوش آن هستند، استفاده کند.

سلمان صباح سالم الحمود الصباح در ادامه اظهار کرد: ما این طرح فرهنگی را فرصتی برای گسترش و ترویج اسلام و نهادینه‌کردن ارزش‌های تسامح، بخشش، محبت و صلح و معرفی میانه‌روی اسلامی می‌دانیم».

وی همچنین، حضور احمد الطیب، شیخ الازهر در مراسم افتتاحیه طرح «کویت؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016» را افتخاری بزرگ دانست.

captcha