كنفرانس جهانی «صلح و خرد» در ميانمار برگزار می‌شود
کد خبر: 3468924
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
با حضور ابراهیمی ترکمان؛

كنفرانس جهانی «صلح و خرد» در ميانمار برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: كنفرانس جهانی صلح بودايی با عنوان اصلی «صلح و خرد» با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمايندگانی از مراجع عالی بودايی در روزهای دوم تا چهارم بهمن‌ماه در ميانمار برگزار می‌شود.

كنفرانس جهانی «صلح و خرد» در ميانمار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كنفرانس جهانی صلح بودايی با عنوان اصلی «صلح و خرد» با حضور نمايندگانی از مراجع عالی بودايی، رهبران و انديشمندان اديان در روزهای دوم تا چهارم بهمن‌ماه سال جاری، به ميزبانی آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو در ميانمار برگزار می‌شود.

ابوذر ابراهيمی‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان ميهمان ويژه و به دعوت آشین نیانسارا، رئیس آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو در اين كنفرانس حضور دارد و در مراسم افتتاحيه به ايراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنين حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رئيس دانشگاه اديان و مذاهب كشورمان در جلسه علمی اين كنفرانس، مقاله‌ای با عنوان «نقش اديان در صلح انفسی و آفاقی» را ارائه خواهد کرد.

آکادمی بین‌المللی بودایی سيتاگو، هدف از برگزاری اين كنفرانس جهانی را اشاعه صلح باطنی و بيرونی و حراست از سنت دو هزار و 600 ساله صلح اعلام كرده و این كنفرانس را به‌‌منظور تبادل آرا و تجربیات در حراست از صلح، برگزار می‌كند.

در كنفرانس جهانی صلح بودايی كه با سخنرانی تين سين، رئيس جمهور ميانمار آغاز خواهد شد، انديشمندانی از 60 كشور جهان از جمله ایران، سريلانكا، تايلند، بنگلادش، استراليا، آفريقای جنوبی، نپال، هند، اندونزی، مالزی، تايوان، روآندا، ويتنام، سوئد، نروژ، ويتنام، انگليس، آمريكا، مكزيك، كلمبيا، ونزوئلا، نيكاراگوئه، مصر، اتريش، كره و ... حضور خواهند داشت.

captcha