عربستان ده‌ها مسجد را در صنعا ویران کرده است
کد خبر: 3469260
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

عربستان ده‌ها مسجد را در صنعا ویران کرده است

گروه بین‌الملل: ده‌ها مسجد در پایتخت یمن در حملات هوایی عربستان و متحدانش ویران شده است.

عربستان ده‌ها مسجد را در صنعا ویران کرده است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر اوقاف و ارشاد استان صنعا اعلام کرد که حدود 136 مسجد این استان در حملات هوایی عربستان و متحدانش تخریب شده و یا آسیب دیده‌اند.

خبرگزاری «سبأ» یمن به نقل از ایمن عبدالقادر، مدیرکل دفتر اوقاف و ارشاد استان صنعا گزارش داد : حدود 49 مسجد استان صنعا به طور مستقیم هدف حملات هوایی عربستان و متحدانش قرار گرفته و تخریب شده‌اند، و خسارت‌هایی به 87 مسجد دیگر وارد شده است.

عبدالقادر اظهار داشت: 19 مسجد در شهر سنحان و بنی بهلول ، 13 مسجد در شهر هَمْدان ، 5 مسجد در شهر بلاد الروس، 3 مسجد در شهر بنی مطر، 3 مسجد در شهر نِهْم، 4 مسجد در شهرهای خولان و الحیمه الداخلیه، یک مسجد در شهر حجانه و یک مسجد در شهر بنی حشیش در حملات عربستان ویران شده‌اند.

وی افزود: بیش از 80 درصد مساجدی که مستقیم یا غیرمستقیم تخریب شده‌‎اند، بخشی از فرهنگ و تاریخ دینی یمن را تشکیل می‌دهند و قدمت برخی از این مساجد خصوصاً مسجد الصنعانی به صدها سال پیش برمی‌گردد.

عبدالقادر با ابراز نگرانی درباره حملات عربستان و متحدانش عرب و آمریکایی آن به اماکن دینی و باستانی یمن گفت: حمله به اماکن دینی و باستانی مغایر با قوانین بین‌المللی است.

captcha