درخواست دارالفتوای مصر برای همکاری با «شورای تعامل با مسلمانان» ایتالیا
کد خبر: 3470261
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

درخواست دارالفتوای مصر برای همکاری با «شورای تعامل با مسلمانان» ایتالیا

گروه بین‌الملل: مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر از اقدام دولت ایتالیا در تشکیل شورای تعامل با مسلمانان تمجید کرد و ارتباط و همکاری با این شورا را خواستار شد.

استقبال دارالفتوای مصر از تشکیل شورای تعامل با اسلام در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»، مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوی مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام دولت ایتالیا در تشکیل این شورا به‌عنوان نهادی مشورتی برای کمک به ادغام و پیوستن اقلیت مسلمان به جامعه این کشور قابل تمجید و ستایش است.

در این بیانیه آمده است: وظیفه اعضای این شورا که متشکل از دانشگاهیان و کارشناسان حوزه دین و فرهنگ اسلامی است، ارائه پیشنهادات و راه‌کارهایی برای ادغام مسلمانان در جامعه ایتالیا است.

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در این بیانیه اظهارات «آنجلینو آلفانو»، وزیر کشور ایتالیا مبنی بر این که «احترام و همکاری میان هویت‌های فرهنگی و دینی موجود در این کشور باید پایه‌ای برای گفت‌وگو باشد»، را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد: باتوجه به این که بخش بزرگی از مسلمانان ایتالیا دارای ملیت این کشور هستند، تشکیل شورای تعامل با مسلمانان گامی مهم و مثبت در مسیر صحیح ادغام اقلیت مسلمان در جامعه ایتالیا به‌‌شمار می‌رود.

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در پایان ارتباط و همکاری با شورای تعامل با مسلمانان ایتالیا و انجمن‌های مشابه در اروپا را خواستار شد و بر ضرورت گفت‌گو با اعضای این شوراها و تبادل دیدگاه‌ و تجربیات با هدف ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی و مقابله با جنایت‌های نفرت و نژادپرستی علیه مسلمانان تأکید کرد.

پژوهشگران و برخی مؤسسات، شمار مسلمانان در ایتالیا را حدود یک میلیون نفر تخمین می‌زنند.

captcha