مبنای احترام مسلمانان به اقلیت‌‌های دینی برگرفته از قرآن است
کد خبر: 3470366
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
پادشاه مراکش:

مبنای احترام مسلمانان به اقلیت‌‌های دینی برگرفته از قرآن است

گروه بین‌الملل: ملک محمد ششم، در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی مراکش، تأکید کرد: اصولی که مسلمانان در احترام به اقلیت‌های دینی به آن پایبند هستند، برگرفته از آموزه‌های قرآن کریم است.

نامه‌ی پادشاه مراکش خطاب به شرکت کنندگان در همایش «حقوق اقلیت‌های مذهبی در جهان اسلام»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی (اینا)، ملک محمد ششم، پادشاه مراکش، در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در همایش «حقوق اقلیت‌های دینی در جهان اسلام؛ چارچوب قانونی و دعوت به ابتکار عمل» در این کشور گفت: اصولی که مسلمانان در احترام به اقلیت‌های دینی به آن پایبند هستند، برگرفته از قرآن کریم است، زیرا در این کتاب الهی بر تکریم انسان از سوی خداوند متعال به‌خاطر انسان‌بودن آن، تأکید شده است.

پادشاه مراکش در این پیام که آن را احمد التوفیق،‌ وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش به نمایندگی از وی قرائت کرد، افزود: قرآن کریم بر ضرورت ایمان‌داشتن مسلمانان به تمامی پیامبران و فرستادگان الهی تأکید کرده است و در عین حال از مسلمانان خواسته که اهل کتاب را تحریک نکنند.

وی اضافه کرد: قرآن کریم همچنین، به مسلمانان توصیه کرده که جز با نیکی با اهل کتاب بحث و مجادله نکنند و در همه شرایط با آن‌ها به عدالت رفتار کنند و از تعامل نفرت‌آمیز با آن‌ها خودداری کنند.

پادشاه مراکش در ادامه گفت: دین اسلام جهاد را جز در زمان ضرورت جایز نمی‌داند و اجازه نمی‌دهد که جهاد ابزاری برای تحمیل اسلام به مردم باشد.

ملک محمد ششم همچنین اظهار کرد: ما در مراکش هیچ دلیل قابل توجیهی برای پایمال‌کردن حقوق اقلیت‌های دینی نمی‌بینیم و نمی‌پذیریم که این کار به نام اسلام انجام شود.

همایش بین‌المللی «حقوق اقلیت‌های دینی در جهان اسلام؛ چارچوب قانونی و دعوت به ابتکار عمل» از دیروز،‌ 5 بهمن‌ماه، به‌ همت وزارت اوقاف و اموراسلامی مراکش در این کشور آغاز شده است و تا فردا، هفتم بهمن‌ماه، ادامه دارد.

این همایش با نظارت ملک محمد ششم،‌ پادشاه مراکش برگزار شده است و جمعی از اساتید، کارشناسان و رهبران دینی جهان در آن حضور دارند.

«انجمن تقویت صلح در جوامع مسلمان» امارات در برگزاری همایش مراکش همکاری دارد و «تعیین چارچوب قانونی برای مسئله اقلیت‌های دینی با توجه به زمینه‌های تاریخی و ابعاد محلی و بین‌المللی حقوق بشر در جهان امروز» از محورهای مورد بررسی در آن اعلام شده است.

captcha