تظاهرات ضداسلامی در 14 کشور اروپایی
کد خبر: 3470438
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

تظاهرات ضداسلامی در 14 کشور اروپایی

گروه بین‌الملل: جنبش ضداسلامی «پگیدا» اعلام کرد: 14 کشور اروپایی هفته آینده شاهد تظاهرات ضداسلامی با عنوان «مقابله با اسلامی‌شدن اروپا» خواهند بود.

14 شهر اروپایی هفته آینده شاهد تظاهرات ضداسلامی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی (اینا)، جنبش ضداسلامی «پگیدا»(اروپاییان میهن‌پرست ضد اسلامی‌کردن غرب) اعلام کرد: تظاهرات علیه اسلامی‌شدن غرب، 17 بهمن‌ماه، در 14 کشور اورپایی از جمله جمهوری چک، آلمان، استونی، اسلواکی و سوئیس برگزار خواهد شد.

تاتیانا فسترلینگ، از اعضای جنبش ضداسلامی پگیدا اعلام کرد: سازماندهی این تظاهرات‌ها از روز شنبه، سوم بهمن‌ماه، آغاز شده است و در همین راستا، نشستی با حضور اعضای جنبش‌های راستگرای افراطی در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک برگزار شد.

وی مدعی شد: مبارزه با اسلامی‌شدن اروپا هدف مشترک تمامی جنبش‌های ضداسلامی این قاره به شمار می‌آید.

 جنبش «پگیدا» که مخفف عبارت «اروپائیانن میهن‌پرست ضد اسلامی کردن غرب» است، در اکتبر سال 2014 میلادی در شهر «دردسن» آلمان تشکیل شد و دامنه فعالیت‌های این جنبش به بسیاری از کشورهای اروپایی کشیده شده است.

این جنبش در پی اعلام آمادگی آلمان برای استقبال از پناهجویان و مهاجران و پس از حملات و تجاوز پناهجویان عرب به زنان آلمانی در جشن‌های سال نو میلادی در شهر «کلن» آلمان، فعالیت‌های ضداسلامی خود را تشدید کرده است.
captcha