حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شرق عربستان + فیلم
کد خبر: 3471071
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شرق عربستان + فیلم

گروه بین‌الملل: انفجار تروریستی در مسجد «امام رضا(ع)» در استان «الاحساء» واقع در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان چندین شهید و مجروح برجا گذاشت.


دریافت فیلم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، حمله خونبار به مسجدی در یکی از مناطق شیعه‌نشین در شرق عربستان چندین شهید و مجروح برجا گذاشت.

این حمله تروریستی امروز جمعه، نهم بهمن‌ماه، در مسجد امام رضا(ع) در منطقه «محاسن» در استان «الاحساء» واقع در منطقه شیعه‌نشین «الشرقیه» در شرق عربستان رخ داد.

روزنامه سعودی «الریاض» نیز در همین راستا اعلام کرد که این انفجار پس از نماز جمعه در مسجد «امام رضا (ع)» در الاحساء روی داد و خبرهای اولیه حاکی است که 3 نفر در این حمله تروریستی شهید شدند.

پایگاه خبری «شفقنا» نیز به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت: مسجد «الامام الرضا(ع)» در شهرک «محاسن» واقع در استان «الاحساء» در منطقه شیعه‌نشین «الشرقیه» در شرق عربستان سعودی هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

در همین حال، شبکه خبری «العربیه» نیز از شهادت دست‌کم سه تن در حمله به مسجد شیعیان در الاحساء خبر داد و شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» نیز از خبرگزاری بین‌المللی رویترز نقل کرد که مسجد مذکور پس از اقامه نماز مورد هدف یک انفجار تروریستی قرار گرفته است.

دستگیری یک مظنون در رابطه با انفجار مسجد شیعیان

شبکه خبری العربیه همچنین، به نقل از منابع خود در عربستان سعودی از دستگیری یکی از افراد مظنون در رابطه با حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) در شهرک «محاسن» در منطقه شیعه‌نشین شرق این کشور خبر داد.

«پرس تی وی» نیز به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: ابتدا انفجار در صحن مسجد امام رضا (ع) در شهرک محاسن در استان «الأحساء» در شرق عربستان صورت گرفت و بعد یک فرد مسلح وارد مسجد شد و اقدام به تیراندازی کرد.

در نتیجه این حمله، دست‌کم پنج نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: پلیس عربستان دو فرد مسلح را بعد از این درگیری دستگیر کرده است.

وزارت کشور عربستان: ۹ شهید و زخمی در حمله انتحاری به مسجد شیعیان

«شفقنا» به نقل از شبکه خبری العربیه نوشت: بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان سعودی، حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) در استان الأحساء در منطقه شیعه‌نشین شرق این کشور پس از اقامه نماز جمعه، به شهادت دو تن و زخمی شدن هفت تن دیگر از نمازگزاران منجر شد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور عربستان سعودی با اعلام اینکه دو تروریست عامل حمله به مسجد شیعیان الاحساء بودند، تاکید کرد که یکی از تروریست‌‎ها خود را منفجر کرده و به هلاکت رسید و تروریست دیگر نیز که کمربند انتحاری پوشیده بود و اقدام به تیراندازی کرد، از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد.

انتشار فیلم دستگیری یکی از مهاجمان «الأحساء» در شبکه‌های اجتماعی

نیروهای امنیتی سعودی با کمک مردم الاحساء توانستند یکی از عاملان حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) در این منطقه را دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در فیلم منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مردم تلاش می‌کنند با نزدیک‌شدن به فرد دستگیر شده تصویری از او تهیه کنند. در این فیلم، یکی از اهالی الاحساء فریاد می‌زند که «از او عکس بگیرید تا او را تغییر ندهند».

روزنامه «الریاض» عربستان تأکید کرد که فرد دستگیر شده کمربند انفجاری بسته بود.


حکیم: عربستان امنیت مساجد را تأمین کند

حکیم حمایت عربستان سعودی از مساجد را خواستار شد
حکیم حمایت عربستان سعودی از مساجد را خواستار شد
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در مسجد امام رضا (ع) در "احساء" عربستان، اقدام جدی مقامات ریاض برای تامین امنیت مراکز عبادی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید عمار حکیم با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: ما ضمن محکوم کردن انفجار مسجد امام رضا (ع) در شهر الاحساء، از مقامات عربستان سعودی افزایش تلاش برای تامین امنیت عبادتگاه ها و جان شهروندان را خواستاریم.
وی ادامه داد: قبل از انفجار مسجد امام رضا (ع)، مسجد امام صادق (ع) منفجر شده بود، همان موقع نهادهای امنیتی عربستان باید موضوع را جدی می گرفتند تا چنین اقدامات تروریستی در این کشور تکرار نشود.
وی همچنین جامعه جهانی را به تلاش جدی برای نابودسازی تروریسم داعشی و خشک کردن منابع فکری و مالی آن فراخواند و آن را خطری نامید که موجودیت بشریت را هدف قرار داده است.  
انفجار انتحاری و پس از آن تیراندازی امروز جمعه در مسجد امام رضا به شهادت دست کم 4 نفر و زخمی شدن شماری از نمازگزاران انجامید. این اولین انفجار از این نوع در سال 2016 است.
استان احساء از بزرگترین استان های عربستان سعودی است. مساحت تقریبی این استان در حدود ۵۳۶٬۰۰۰ کیلومتر مربع است که تقریباً یک‌ چهارم مساحت کشور می باشد. جمعیت شهر احساء بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۴ میلادی در حدود ۹۰۰٬۰۰۰ نفر بوده است.

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1784296#sthash.uBA5P82F.dpuf

captcha