قانون توهین به مقدسات دینی در پاکستان اصلاح می‌شود
کد خبر: 3471240
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

قانون توهین به مقدسات دینی در پاکستان اصلاح می‌شود

گروه بین‌الملل: رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان اعلام کرد: در صورت درخواست دولت از این شورا قانون توهین به مقدسات دینی اصلاح می‌شود.

ادیت‌شده//قانون توهین به مقدسات دینی در پاکستان اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رویترز، مولانا محمدخان شیرانی، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان گفت: در صورت درخواست دولت از این شورا، ما آماده اصلاح و بازنگری در قانون «توهین به مقدسات دینی» هستیم.

وی افزود: در بندهای 295C-  و 298 B – این قانون کیفری، اعمالی که علیه مذهب جرم محسوب می‌شود، منع شده است. این جرایم شامل سوء استفاده از القاب مذهبی، بی‌حرمتی عمدی به قرآن کریم، توهین به احساسات مذهبی و استفاده از الفاظ‌ موهن در اشاره به پیامبر اسلام(ص) است.

مولانا شیرانی تصریح کرد: شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان آماده است تا قانون توهین به مقدسات را در پاکستان بررسی و ارزیابی کند، چون در این مورد علما و فرقه‌های مختلف اختلاف نظر دارند و ما همچنین آماده‌ایم درباره چگونگی جلوگیری از سوءاستفاده از این قانون بحث‌برانگیز بحث و تبادل‌نظر کنیم.

مولانا اشرفی، از علمای پاکستان با رد پیشنهاد مولانا شیرانی برای اصلاح قانون توهین به مقدسات دینی گفت: مداخله در این قانون پیامدهای سنگینی در پی خواهد داشت۔
 
captcha