استقبال نخبگان عراقی از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
کد خبر: 3471527
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

استقبال نخبگان عراقی از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»

گروه بین‌الملل: اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی در محافل سینمایی عراق با استقبال پرشور نخبگان فرهنگی و سیاسی این کشور مواجه شده است.


ادیت‌شده//استقبال نخبگان عراقي از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي كشورمان، در راستای توسعه روابط فرهنگی دو کشور ايران و عراق، با فریاد رواندوزي، وزیر فرهنگ عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان ضمن قدرداني از هماهنگی‌های انجام شده براي نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در بغداد، از تلاش‌های  وزیر فرهنگ عراق در اين باره تقدیر كرد.
 
وي همچنين با اشاره به استقبال پرشور نخبگان فرهنگی و سیاسی عراق از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» خواستار اکران اين فیلم در سطح عمومی در استان‌های مختلف عراق شد.
 
اباذری در ادامه با اشاره به سفر چند ماه قبل وزیر فرهنگ عراق به جمهوري اسلامی ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و هنری، اظهار كرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ها با هماهنگی رایزنی فرهنگی ايران در عراق، پنج گروه از بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری عراق به ایران اعزام شدند.

وی افزود: همچنین پیرو تفاهم‌نامه فرهنگی امضا شده بین وزراي فرهنگ عراق و ایران، دوره‌های آموزش هنرهای عکاسی، فيلمنامه نویسی، سینمایی، جلسات نقد فیلم و همچنین نمایشگاهای تابلوهای نگارگری نقاشی، طراحی، کاریکاتور و عکس از هنرمندان ایرانی با همکاری وزارت فرهنگ عراق در بغداد و شهرهای مختلف عراق برگزار شد.
 
در ادامه اين ديدار وزیر فرهنگ عراق با استقبال از توسعه روابط فرهنگی فیما بین دو کشور، خواستار تحکیم روابط فرهنگی و توسعه بیشتر این روابط شد.
captcha