نشر معارف اسلامی برگرفته از اندیشه قرآن و اهل بیت(ع) توسط آیت الله شجاعی
کد خبر: 3473023
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
مدیر رادیو قرآن مطرح کرد؛

نشر معارف اسلامی برگرفته از اندیشه قرآن و اهل بیت(ع) توسط آیت الله شجاعی

کانون خبرنگاران نبأ : مدیر رادیو قرآن در حاشیه مراسم اربعین ارتحال آیت الله شجاعی ایشان را یکی از علمای برجسته اسلام در زمینه نشر معارف حقه الهیه دانست و گفت: آیت الله شجاعی به نحو شایسته ای معارف برگرفته از اندیشه قرآن و اهل بیت(ع) را در اختیار جوانان و نسل جوان قرار می داد.


محمد حسین محمد زاده مدیر رادیو قرآن در حاشیه مراسم اربعین ارتحال مفسر قران کریم آیت الله محمد شجاعی در گفت وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ ، ضمن تسلیت چهلمین روز درگذشت عالم وارسته و عارف کامل ایت الله محمد شجاعی در خصوص شخصیت ایشان گفت: آیت الله شجاعی یکی از علمای برجسته اسلام در زمینه نشر معارف حقه الهیه برگرفته از اندیشه قرآن و اهل بیت (ع) بودند، که به نحو بسیار موثر و شایسته ای این معارف را به زبان امروزی در اختیار جوانان و نسل جوان قرار می دادند.

http://8pic.ir/images/e1wsvlrorfvwdwm4tlgr.jpg

 پخش مباحث اخلاق و تفسیر ایشان از رادیو قرآن
محمد زاده به پخش مباحث اخلاق و تفسیر آیت الله شجاعی از رادیو قرآن اشاره و بیان کرد: رادیو قرآن از اوایل دهه هشتاد توانست مباحث ایشان را در حوزه اخلاق اسلامی و همچنین تفسیر قرآن کریم  پخش نماید.

استقبال مخاطبین رادیو قرآن از پخش مباحث آیت الله شجاعی

مدیر رادیو قرآن افزود: مباحث سخنرانی آیت الله شجاعی که از این رادیو پخش می شد مورد استقبال فراوان علاقمندان قرار گرفت و در نظر سنجی های رادیو قرآن نیز جز برنامه های پر مخاطب بود که در واقع با علاقه و رضایت مندی زیاد مخاطب قرار گرفت .
محمد زاده به بخشی از پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی ارتحال آیت الله شجاعی اشاره و گفت: با توجه به اینکه تقریبا بیشتر مباحث ایشان را از رسانه ملی، رادیو قرآن پخش می کرد، رهبر فرزانه انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای در  پیام تسلیتشان فرمودند مباحث ایشان که از رسانه ملی پخش می شد جویندگان زیادی را به معارف حقیقی رهنمون نمود.
وی ادامه داد: در واقع نسل جوانی از انقلاب با شنیدن سخنان ایشان مورد هدایت قرار گرفت، که این نشان دهنده این است که ضریب نفوذ پخش برنامه ایشان در رادیو قرآن بسیار خوب بوده که در کلام  مقام معظم رهبری هم این مسئله بیاید که پخش سخنرانی های ایشان توانسته ارتباط را با نسل جوان برقرار نماید .

ارائه نظام جامع انسان شناسی و معرفت شناسی توسط ایشان
مدیر رادیو قرآن امتیاز مهم آیت الله شجاعی را در ارائه نظام جامع انسان شناسی و معرفت شناسی دانست و گفت: ما خیلی از علماء را داشته ایم که کتب اخلاقی فراوانی داشته اند، اما یکی از وجود امتیاز شخصیت آیت الله شجاعی این بود که تقریبا می شود گفت نظام جامع انسان شناسی و معرفت شناسی را که امروزه به نام پارادایم از آن یاد می شود، را به صورت کامل در اختیار علاقمندان قرار داده اند .
محمد زاده افزود: با توجه به حس گوشه گیری ایشان و عدم علاقه از اینکه که کشف و معرفی بشوند، با این حال آیت الله شجاعی یک منبع کامل و متقن و مورد اطمینانی برای کسب معرفت است، خصوصا برای آن دسته از علاقمندانی که معرفت ناب را در جامعه کنونی در بازارهای  دروغین و عرفان های کاذب می خواهند می توانند از آثار بسیار نفیس ایشان استفاده نمایند.

معرفی آثار ایشان از رادیو قرآن

وی گفت:علاقمندان می توانند بخشی از آثار ایشان را  از انتشارات سروش و سایر آثار ایشان را از طریق سایت رادیو قرآن تهیه کنند و مرتبا از طریق رادیو قرآن آثار ایشان معرفی می شود.

پخش ویژه برنامه اربعین آیت الله شجاعی از رادیو قرآن

مدیر رادیو قرآن به پخش ویژه برنامه اربعین ارتحال آیت الله شجاعی از رادیو قرآن اشاره و افزود: به مناسبت چهلمین روز ارتحال ایشان برنامه مستندی ویژه معرفی آیت الله شجاعی روز جمعه از رادیو قرآن به نام فرزانگان پخش شد که فایل صوتی آن نیز موجود است.
بنا بر گزارش خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا مرحوم آیت الله محمد شجاعی استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم دوشنبه هفتم دی ماه به لقاء الله پیوست که مراسم اربعین ارتحال این عالم عامل جمعه 16 بهمن ماه با حضور  بیت معظم آن مرحوم، شاگردان و علاقمندان و با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در مسجد الرحمن برگزار شد.
ضمنا برای دانلود سخنرانی های پخش شده آیت الله محمد شجاعی از رادیو قرآن می توانید اینجا را کلیک نمایید.
امیرمحسن سلطان احمدی
captcha