ساکنان قطیف در چهلم شیخ نمر تظاهرات کردند
کد خبر: 3474935
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

ساکنان قطیف در چهلم شیخ نمر تظاهرات کردند

گروه بین‌الملل: با گذشت چهل روز از اعدام شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه سعودی، تظاهرات در منطقه شیعه‌نشین «قطیف» عربستان همچنان ادامه دارد.

ساکنان قطیف در چهلم شیخ نمر تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «پرس تی وی»، ساکنان منطقه قطیف شامگاه پنجشنبه، 22 بهمن‌ماه، در چهلم شیخ نمر تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

معترضان با در دست داشتن عکس‌های این روحانی برجسته، شعارهایی علیه رژیم آل‌سعود سر دادند.

این در حالی است که گروه‌های مخالف در بحرین نیز شامگاه پنجشنبه تظاهرات کردند. نیروهای پلیس بحرین به این تظاهرات یورش بردند و برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شدند.

بحرینی‌ها همچنین امروز، 23 بهمن‌ماه، تظاهراتی تحت عنوان «نافرمانی نمر» برگزار خواهند کرد.

پایگاه خبری «شفقنا» نیز به نقل از شبکه المنار نوشت: شماری از شیعیان قطیف عربستان به مناسبت چهلمین روزشهادت شیخ نمر باقر النمر و سه تن دیگر از شیعیان این منطقه از سوی رژیم آل سعود، دست به تظاهرات زدند.

آن‌ها با در دست داشتن تصاویر شهدای اعدام شده از سوی رژیم آل‌سعود به‌ویژه شیخ نمر، در خیابان الثوره واقع در مرکز این شهرستان تجمع کردند.

حاضران در این تظاهرات، با سردادن شعارهایی علیه رژِیم جعلی آل‌سعود، آزادی دیگر بازداشت‌شدگان جنبش مردمی و لغو احکام اعدام علیه آنها را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات همچنین با در دست داشتن پلاکاردهای حاوی سخنان شیخ نمر و همینطور پرچم بحرین، با مردم این کشور به مناسبت فرارسیدن پنجمین سالروز انقلاب این کشور ابراز همبستگی کردند.

captcha