«اوباما» در حمایت از انقلابیون بحرینی شکست خورده است
کد خبر: 3474966
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
یک فعال حقوق بشر:

«اوباما» در حمایت از انقلابیون بحرینی شکست خورده است

گروه بین‌الملل: «برایان دلی»، فعال حقوق بشر ایرلندی و مدیر برنامه مدافعان حقوق بشر سازمان «هیومن رایتس فرست» (اول حقوق بشر) تأکید کرد: دولت «باراک اوباما» در حمایت از حقوق انقلابیون بحرینی شکست خورده است.

دولت «اوباما» در حمایت از حقوق تظاهرکنندگان بحرینی شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «منامه بست»، کنگره آمریکا دیروز، 22 بهمن‌ماه،
به‌مناسبت پنجمین فرارسیدن پنجمین سالروز انقلاب 14 فوریه بحرین، همایشی با موضوع «بحرین: سرکوب و پیامدهای آن در تحقق آشتی» برگزار کرد.

برایان دلی، ضمن سخنانی در این همایش با اشاره به این که آمریکا نسبت به حوادث بحرین سیاست سکوت در پیش گرفته، گفت: دولت اوباما در دفاع از حقوق تظاهرکنندگان و انقلابیون در بحرین شکست خورده است.

وی در ادامه ضمن درخواست از سفیر آمریکا در منامه برای دیدار با بازداشت‌شدگان سیاسی در زندان‌های بحرین، اظهار داشت: آمریکا برای تعامل با دولت‌های سرکوبگر همچون بحرین نیازمند شیوه‌ و رویکرد جدیدی است.

در این همایش که به همت «سازمان آمریکایی برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» برگزار شد، سرکوب انقلابیون در پنج سال اخیر در بحرین و تأثیر این اقدامات سرکوبگرایانه در از بین بردن فرصت‌های آشتی مورد بررسی قرار گرفت.

کنگره در حالی این همایش را برگزار کرد که کشور آمریکا با قدرت از سرکوب انقلابیون در بحرین حمایت می‌کند و واشنگتن پیوسته با همکاری ریاض و دوحه تلاش کرده که اعتراضات مردم بحرین را به صورت محدود و ناچیز پوشش دهد.

همچنین، اطلاعاتی وجود دارد که آمریکا برخی کمک‌های نظامی جهت سرکوب معترضان بحرین در اختیار منامه قرار داده؛ این در حالی است که آمریکا ادعا می‌کند که با دولت بحرین برای شرکت‌دادن مخالفان در امور حکومت رایزنی می‌کند.

captcha