اهتمام به تفسیر قرآن برای مصون ماندن از دام افراط‌گرایی دینی
کد خبر: 3475051
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
خطیب جمعه قاهره تأکید کرد؛

اهتمام به تفسیر قرآن برای مصون ماندن از دام افراط‌گرایی دینی

گروه بین‌الملل: «مظهر شاهین»، خطیب مسجد «عمر مکرم» قاهره بر ضرورت تسلط کامل بر قواعد زبان عربی و آشنایی با تفسیر قرآن تأکید کرد و گفت: اهتمام به تفسیر قرآن و آشنایی با قواعد و احکام لغوی قرآن ما را از گرفتارشدن در دام افراط‌گرایی و تندروی دینی‌ مصون می‌دارد.

آموزش تعالیم قرآن امر مهم برای حمایت فرزندانمان از افراط‌گری است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی «وتو»، مظهر شاهین، امام و خطیب مسجد «عمر مکرم» واقع در میدان «التحریر» قاهره، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، 23 بهمن‌ماه، با تأکید بر این که قرآن، قانون اساسی برای تمام مسلمانان و راه و روشی برای زندگی روزمره است، آموزش تعالیم و اصول قرآن به کودکان و فرزندان برای حفظ آنان از افتادن در دام تندروی را خواستار شد.
 
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) با عنوان «خيركم من تعلم القرآن وعلّمه»(بهترين شما كسي است كه قرآن را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد)، عنوان کرد: قرآن تا روز قیامت از سوی حق تعالی محفوظ و در روز موعود شفاعت‌کننده اصحاب و یاران خود است، بنابراین باید تلاش کنیم تا این کتاب مقدس را حفظ و آن را بسیار قرائت کنیم.
 
مظهر شاهین در ادامه بر ضرورت تسلط کامل بر قواعد زبان عربی و آشنایی با تفسیر قرآن تأکید کرد و گفت: اهتمام به تفسیر قرآن و آشنایی با قواعد و احکام لغوی قرآن ما را از گرفتارشدن در دام افراط‌گرایی و تندروی دینی‌ مصون می‌دارد.

وی در پایان بیان کرد: آموزش و یادگیری اصول و قواعد زبان عربی و قرآن به فرزندان امری مهم و ضروری است تا آنان قربانی گروه‌های تندرو و افراطی نشوند.
 
همچنین، «محمدمختار جمعه»، وزیر اوقاف و امور اسلامی مصر نیز در خطبه‌های نماز جمعه دیروز که با موضوع «وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن» در مسجد «النصر» شهر «المنصوره» مصر ارائه شد، گفت: قرآن کریم مایه رحمت و هدایت مردم است و حفظ و فهم این کتاب مقدس امری بسیار مهم در زندگی مسلمانان محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه با محکومیت اقدامات برخی از گروه‌های تروریستی در تفسیر نادرست از آیات عنوان کرد: اسلام دین رحمت و مدارا است و رسول الله(ص)، رسول رحمت؛ قرآن نیز نوری است که بر ایشان برای هدایت مردم نازل شده و ما را بر نهی از قتل و خشونت امر کرده است.
 
وزیر اوقاف مصر عنوان کرد: قرآن معجزه جاویدان است که بر نبی مکرم اسلام نازل شده و نباید آیات مبارکه آن را برای تکفیر دیگران و یا اعلام جهاد و قتل مردم و یا دست زدن به اقدامات تروریستی به‌کار برد.

لازم به ذکر است، وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر پیش از این با صدور اطلاعیه‌ای، محور خطبه‌های نماز جمعه‌، 23 بهمن‌ماه، در شهرهای مختلف این کشور را «وظیفه مسلمانان در برابر قرآن» اعلام کرده بود.

بر اساس این اطلاعیه، «قرآن کریم، معجزه جاوید اسلام»، «جایگاه و فضائل قرآن»، «جایگاه قرآنیان در دنیا و آخرت»، «وظیفه مسلمانان در برابر قرآن کریم»، «تکریم قرآن و تدبر در آیات آن»، «رعایت آداب قرائت قرآن» و «آراسته‌شدن به اخلاق قرآنی» از محورهای خطبه‌های نماز جمعه دیروز در سراسر مصر بود.

captcha