انقلاب بحرین وظیفه‌ای شرعی و انسانی است/ اذعان آل‌خلیفه به ناتوانی در سرکوب
کد خبر: 3475424
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
فعال بحرینی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

انقلاب بحرین وظیفه‌ای شرعی و انسانی است/ اذعان آل‌خلیفه به ناتوانی در سرکوب

گروه بین‌الملل: ما برای انجام وظیفه شرعی و انسانی خود انقلاب کردیم، همچنین وضعیت کنونی حاکم بر بحرین و ظلم و ستم رژیم آل‌خلیفه به این ملت ضرورت وجود این انقلاب را بیشتر می‌کند.

پیروزی انقلاب طبق وعده خداوند محقق خواهد شد

«علی الفایز»، فعال و معارض سیاسی بحرین و رئیس انجمن بحرینی‌های آزادی‌خواه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»(اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد اگر خدا را يارى كنيد ياريتان مى‏‌كند و گام‌هايتان را استوار مى‏‌دارد) پیروزی انقلاب بحرین را امری حتمی و وعده خداوند به بندگان مؤمن خود را امری محقق عنوان کرد.

الفایز عنوان کرد: پیروزی انقلاب بحرین امری قطعی بوده و این وعده خداوند به بندگان مؤمن خود است و حتی تاریخ، حقانیت این امر را اثبات می‌کند، همچنین موقعیت کنونی بحرین وضع سرنوشت‌سازی دارد که بیانگر نزدیک شدن به وعده خداوند است.

رئیس انجمن بحرینی‌های آزادی‌خواه در ادامه تأکید کرد: پیروزی انقلاب بحرین تا زمانی که این ملت به ارزش‌ها و اعتقادات و ایمان خود پایبند باشد، امری قطعی است و تا زمانی این ملت به نقشه‌ها و طرح‌های استکبار آگاه و هوشیار باشد و نیز از هوشیاری و آگاهی‌بخشی علما و اندیشمندان و فعالانی که موضوع انقلاب بحرین برای آنها بسیار حائز اهمیت است، بهره بگیرند، پیروزی حتمی خواهد بود.

وی افزود: ملت بحرین در این مسیر، سختی و مشکلات بسیاری را متحمل شد و خواسته‌های مردم بحرین به عزت و کرامت مردم مربوط می‌شود که تحمل این مشقت‌ها و سختی‌ها را برای این ملت آسان می‌کند.

الفایز اظهار داشت: آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که در واقع مایه دلگرمی انقلابیون بحرینی است و وعده خداوند، پایان مسیر انقلاب بحرین خواهد بود که همان پیروزی و سربلندی است.

انقلاب بحرین ادای وظیفه انسانی و شرعی است

این فعال بحرینی در ادامه با اشاره به کوتاهی جامعه بین‌الملل و دیگر کشورهای غربی در حمایت از ملت مظلوم بحرین تأکید کرد: هنگامی که برای تحقق حقوق خود به مقابله با آل‌خلیفه برخاستیم، هرگز از انگلیس یا آمریکا و جامعه بین‌الملل انتظار حمایت نداشتیم، این انقلاب با پشتوانه مردمی مسیر پیروزی را طی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ما برای انجام وظیفه شرعی و انسانی خود انقلاب کردیم، همچنین وضعیت کنونی حاکم بر بحرین و ظلم و ستم آنها به این ملت ضرورت وجود این انقلاب را بیشتر می‌کند.

فعال سیاسی بحرینی بیان کرد: ما باید عزت، کرامت و حقوق سلب شده خود را محقق سازیم و استمرار این انقلاب بیانگر عمق ایمان مردم بحرین به لزوم این انقلاب است و انقلابیون به یاری خداوند متعال ایمان دارند و هیچ انتظاری از جامعه بین‌المللی و دیگر دولت‌های غربی ندارند.

الفایز افزود: محکومیت و سرزنش جامعه بین‌الملل که ادعای دفاع از حقوق بشر و اجرای دموکراسی دارند، تنها برای نشان‌دادن ذات خودکامه آنها است و ما هرگز درخواست کمک و یاری از آنها را نداریم.

وی بیان کرد: مسئله‌ی دیگری که باید بیان کنم، این است که تاکنون هیچ انقلابی با حمایت جامعه بین‌الملل به پیروزی دست نیافته، بلکه عکس این امر را شاهد هستیم، در واقع دخالت‌های محافل بین‌المللی به‌نوعی دیکتاتور‌مئابی آن‌ها را در ‌لوای دموکراسی نشان داده است؛ چنانچه امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم و سیاست‌های یک بام و دو هوای جامعه بین‌الملل نسبت به ایران گواه این است که آنها حامی و پشتیبان دموکراسی و حقوق بشر نیستند.

رئیس انجمن بحرینی‌های آزادی‌خواه به اقدامات سرکوب‌گرانه آل‌خلیفه اشاره و عنوان کرد: این رژیم هم‌اینک اذعان می‌کند که اقدامات خود از جمله کشتار مردم بی‌گناه، سلب تابعیت و اخراج کارمندان و دیگر محدودیت‌های شدید خود برای سرکوب انقلابیون بحرین بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: از سوی دیگر آل‌خلیفه نسبت به ملیت خود عقده حقارت دارد و شاخص‌های بسیاری این امر را تأیید می‌کند، همچنین طرح تغییر دموکراسی در بحرین، در وهله نخست شامل سلب تابعیت از انقلابیون، طرفداران آن‌ها و اندیشمندان می‌شود و آل‌خلیفه در این راستا با متهم ساختن بسیاری از افراد آنها را سلب تابعیت می‌کند اما انقلاب‌ مسالمت‌آمیز مردمی تا تحقق کامل خواسته‌های مشروع و عادلانه مردم این کشور همچنان ادامه دارد و این دلیل بر حقانیت این نهضت و توانایی مردم در تحقق پیروزی است.

رئیس انجمن بحرینی‌های آزادی‌خواه گفت: رژیم آل‌خلیفه نمی‌تواند تنها با جبر و قانون صادر کردن توسط افراد گماشته‌ای که هیچ تعلقی به این کشور ندارند، فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مردمی را در راه انقلاب متوقف سازد، انقلابیون بحرین با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران، با وحدت و یکپارچگی و حفظ انسجام، بر حاکمان مستبد و طاغوت پیروز خواهند شد.

الفایز در ادامه با اشاره به نقش علما در توجیه و ارشاد انقلابیون تأکید کرد: این انقلاب براساس یک تکلیف شرعی، ایمانی و انسانی برپا شد و علما خود اوصیای این امت هستند و ایمان ملت بحرین و تمسک آن‌ها به راه و روش علما برای همه آشکار و معلوم است و علما که در حقیقت ادامه‌دهنده راه و روش رسول‌الله هستند، همچون دژی محکم از این انقلاب حمایت می‌کنند.

علی الفایز در پایان اظهارداشت: در مسیر این انقلاب، مردم بحرین سختی‌های بسیاری متحمل شدند؛ به‌طوری‌که ده‌ها هزار تن از علما اکنون در بازداشتگاه به‌سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها سلب تابعیت شده‌اند؛ برخی علما نیز مانند «آیت‌الله نمر»، روحانی برجسته شیعی عربستانی که ما او را از خود می‌دانیم، در همین مسیر به شهادت رسیده‌اند در نتیجه علما همواره در مقدمه صفوف انقلابیون و دفاع از حق و حقوق بشر بوده‌اند و مردم از آنها تبعیت می‌کنند.

captcha