ضرورت احساس مسئولیت برای نشر پیام قرآن در جامعه
کد خبر: 3475733
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

ضرورت احساس مسئولیت برای نشر پیام قرآن در جامعه

گروه بین‌الملل: مسابقات قرآن کودکان هند دیروز، 25 بهمن‌ماه در حالی به کار خود پایان داد که طی آن تأکید شد که همه مسلمانان باید برای انتشار پیام الهی قرآن جهت ایجاد اصلاحات در جامعه احساس مسئولیت کنند.

لزوم احساس وظیفه همگانی برای اصلاح جامعه در سایه قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The Hans India»، اعجاز احمد اسلم، سردبیر هفته نامه «رادیانس» هند دیروز در مراسم پایانی مسابقات قرائت قرآن کودکان در مورد لزوم اصلاح جامعه از طریق انتشار آموزه‌های قرآن سخن گفت.

وی تاکید کرد که همه باید برای انتشار پیام الهی قرآن جهت ایجاد اصلاحات در جامعه احساس مسئولیت کنند.

احمد اسلم همچنین گفت: کودکان قربانی تأثیرات منفی تغییرات سریع سبک زندگی در جامعه امروز هستند.

وی افزود: کودکان باید معنی موفقیت واقعی را بفهمند و تخصص‌های لازم را در هر زمینه‌ای که می‌خواهند فعالیت کنند، به دست آورند.

مسابقات قرائت قرآن کودکان هند از سوی انجمن مطالعات قرآنی این کشور با هدف تقویت گرایش کودکان به معنویت و ترغیب آن‌ها به کاربردی کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی امروز برگزار شد.

این مسابقات در دو گروه برگزار شد؛ در گروه اول کودکان 3 تا 5 سال و در گروه دوم کودکان 6 تا 12 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند و برگزیدگان هر گروه دیروز در مراسم پایانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

حدود 175 میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند که بر این اساس هند محل زندگی سومین جمعیت بزرگ مسلمانان بعد از اندونزی و پاکستان است.

captcha