حمايت مالزی از تلاش‌ها برای نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3476325
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

حمايت مالزی از تلاش‌ها برای نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی

گروه بین‌الملل: وزیر مناطق فدرال مالزی گفت: دولت این کشور از همه تلاش‌هایی که برای تبدیل شدن قرآن به سبک زندگی مردم و نهادینه‌کردن فرهنگ قرائت قرآن انجام می‌شود، حمایت می‌کند.


تاکید دولت مالزی بر حمایت از تلاش‌ها برای تبدیل شدن قرآن به سبک زندگی مردم/ ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری مالزی(Bernama)، «عدنان منصور»، وزیر مناطق فدرال مالزی با بیان این مطلب، گفت: دولت از زمان استقلال کشور برای ترویج اسلام، مسابقات قرائت قرآن را هر سال در سطوح مختلف از منطقه‌ای تا بین‌المللی برگزار کرده است.

وی که در مراسم پایانی مسابقات قرائت قرآن پوتراجایا در مسجد پوترا سخن می‌گفت، افزود: برای این هدف، مسابقات قرآن متعددی در کشور برگزار می‌شود، به این امید که نسل جوان، نسلی آشنا با قرآن باشد.

وی تأکید کرد: در مواجهه با چالش‌های هزاره جدید، مسلمانان باید با تعالی دانش خود به نمونه‌های متعالی انسانی تبدیل شوند و تعداد دانشمندان مسلمان باید در همه زمینه‌ها از جمله علوم دینی افزایش یابد.

منصور ادامه داد: برای این هدف باید از همه فرصت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کرد و از فناوری از جمله نرم‌افزارهای قرآنی موجود که امکان مطالعه قرآن در هر جا را فراهم آورده‌اند، بهره برد.

captcha