مقتل پیوسته امام حسین(ع) منتشر می‌شود
کد خبر: 3478109
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد:

مقتل پیوسته امام حسین(ع) منتشر می‌شود

گروه ادب: مسئول گروه سیره‌نگاری مؤسسه دارالحدیث از انتشار مقتل پیوسته امام حسین(ع) در سال آینده از سوی این نشر خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود طباطبایی‌نژاد، مسئول گروه سیره‌نگاری مؤسسه دارالحدیث در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نگارش «مقتل امام حسین(ع)» گفت: در این اثر قرار است مقتل امام حسین(ع) به شکل پیوسته تدوین و منتشر شود که عنوان آن ممکن است مقتل معتبر نام گیرد یا عنوان دیگری داشته باشد که هنوز مشخص نشده است.
وی با اشاره به اینکه این کار به صورت گروهی انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در دانشنامه یا شهادت‌نامه امام حسین(ع) مجبور به تقطیع متون بودیم و شکل مقتل‌خوانی‌ها نیز به این حالت بود؛ از این رو براساس شکل مقتل‌خوانی عرب‌ها که به صورت پیوسته است، ماجرا به صورت پیوسته روایت شده.
حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه این مقتل از منابع معتبر تدوین می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر این اثر مرحله تدوین اولیه را گذرانده و باید ویراستاری شود که در نهایت به زیر چاپ می‌رود و در یک مجلد به چاپ می‌رسد و عموم مردم مخاطب آن هستند و می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.
وی در ادامه گفت: در این اثر متون مختلف را روی هم ریخته و به صورت یک متن درآورده‌ایم و این متن یک جا مقتل را روایت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سال آینده منتشر شود.
captcha