جوانان مصری موهن به اسلام به 5 سال حبس محکوم شدند
کد خبر: 3478421
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

جوانان مصری موهن به اسلام به 5 سال حبس محکوم شدند

گروه بین‌الملل: دادگاهی در مصر، دیروز، 6 اسفندماه، سه جوان مسیحی قبطی این کشور را به اتهام توهین به اسلام، به 5 سال حبس محکوم کرد.

جوانان مصری موهن به اسلام به 5 سال حبس محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة نت»، دادگاه استان «منیا»ی مصر، این سه جوان مصری را پس از ظاهرشدن در یک کلیپ ویدئویی که ادای نماز از سوی مسلمانان را به شیوه موهن و نادرست تقلید کرده بودند، به پنج سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه همچنین، متهم چهارم را که 15 سال سن داشت، به دادگاه ویژه نوجوانان ارجاع داد.

دوتن از این جوانان محکوم‌شده 16 سال و یکی از آن‌ها 17 سال دارند؛ این در حالی است که آن‌ها اکنون آزاد هستند و در جلسه دیروز دادگاه نيز حضور نیافتند، اما پلیس این حق را دارد که در هر زمانی آن‌ها را دستگیر کند.

«ماهر نجیب»، وکیل این جوانان قبطی مسیحی در واکنش به حکم دادگاه گفت: «موکلان من تنها از اعدام‌های جریان تروریستی داعش تقلید می‌کردند و به هیچ وجه قصد توهین به اسلام را نداشتند».

وی افزود: «موکلان من به اتهام توهین به دین اسلام و تلاش برای ایجاد فتنه فرقه‌ای از طریق تقلید نادرست ادای نماز نزد مسلمانان به 5 سال حبس محکوم شدند».

ماهر نجیب در ادامه با اشاره به این که قاضی این پرونده دربرخورد با این متهمان کم‌سن و سال رأفت به خرج نداد و حداکثر مجازات را برای آن‌ها لحاظ کرد، گفت: «به این حکم اعتراض خواهیم کرد و به بی‌گناه این جوانان امید داریم».

در ژانویه 2015 میلادی، یک کلیپ ویدئویی 33 ثانیه‌ای از این 4 جوان مصری منتشر شد که یکی از آن‌ها بر روی زانوی خود نشسته و به شیوه اسلامی در حال نمازخواندن و دعاکردن بود و یکی دیگر از این جوانان به ذبح گردن وی اشاره می‌کرد.

در قانون اساسی مصر حق آزادی بیان محترم شمرده شده است، اما قوانین مصری توهین به ادیان آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت را جرم می‌شمارد که مجازات آن 5 سال حبس است.

captcha