وقتی شیخ وهابی تکفیر را از گناهان کبیره می‌داند
کد خبر: 3478996
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

وقتی شیخ وهابی تکفیر را از گناهان کبیره می‌داند

گروه بین‌الملل: یکی از شیوخ وهابی در تازه‌‌‌ترین اظهارات خود درحالی تکفیر مسلمانان را گناه کبیره عنوان کرده است که گویی انقلابی آشکار علیه اصول و مبادی وهابیت به‌عنوان فرقه‌ای که اساساً برپایه تکفیر مسلمانان نهاده شده، رخ داده است.

وقتی شیخ وهابی تکفیر را از گناهان کبیره می‌داند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المنار، «عبدالله المطلق»، یکی از اعضای به اصطلاح «شورای علمای ارشد عربستان» در
کمال شگفتی تکفیر مسلمانان را از گناهان کبیره عنوان و اظهار کرد: کسی که دست به این عمل بزند گویی در مسیر آتش به دنبال بهشت است. او به این تعبیر بسنده نکرده و در ادامه به مواردی جهت پیشگیری از وقوع در منجلاب تکفیر اشاره می‌کند.

این اظهارات المطلق بیانگر انقلابی روشن و آشکار علیه اصول و مبادی وهابیتی است که برپایه تکفیر مسلمانان نهاده شده است،‌ آیا وهابیان در حال اعلام برائت از فتواهای ابن تیمیه هستند؟ چرا امروز منکر تکفیر هستند در حالی که همچنان با صدور فتواهای جنایی خود در حق تمامی مسلمانان، کشت و کشتار بپا می‌کنند؟

سخنان این شیخ وهابی در چارچوب فعالیت‌های به اصطلاح علمی برنامه‌های «ارزش‌های والای اسلام» با هدف از بین بردن افراط‌گرایی و تروریسم بیان شده است؛ برنامه‌هایی که با نظارت «فهد الماجد»، دبیرکل شورای علمای ارشد عربستان برگزار می‌شود.

المطلق در ادامه اشاره می‌کند که اهتمام به اتحاد مسلمانان و ترغیب به حفظ وحدت از مهم‌‌‌ترین اقدامات پیشگیرانه در افتادن در منجلاب تکفیر است. وی همچنین حصول این امر را منوط به نقش خطیبان و مبلغان در استفاده از وسایل ارتباط جمعی مختلف دانست و گفت که خطبا باید نسبت به عواقب این فتنه و پیامدهای ناشی از شکاف صفوف مسلمانان و اخلاف‌افکنی بین مسلمین هشدار دهند!

در برابر این اظهارات به‌ظاهر قانع‌کننده برای مخاطب اما آنچه باعث شگفتی بیشتر می‌شود این که این عضو شورای علمای ارشد عربستان به سیاست موفقی اشاره می‌کند که از سوی کشور متبوعش(عربستان) اتخاذ شده؛ کشوری که مجادله و نزاع را تنها منهج و روشی می‌داند که در کمیته‌های مشاوره بکار می‌گیرد؛ امری که به ظاهر گامی روبه جلو برای رفع شبهات نزد صاحبان اندیشه‌های گمراه به‌‌شمار می‌رود.

این عضو شورای علمای ارشد عربستان تأکید می‌کند که دشمنان اسلام(بدون آنکه نامی از آنها ببرد) در کمین امت مسلمان نشسته‌اند و از تداوم درگیری‌ها در کشورهای اسلامی خشنود می‌شوند؛ مسئله‌ای که امروز باعث شده عربستان صحنه تمرین عملیات‌های نظامی شود. او در حالی از کشور عربستان سعودی به‌خاطر اهتمام به دفاع از امت اسلام و تأمین امنیت برای آن‌ها سخن می‌گوید که هیچ خیری از سرزمین سعودی‌ها تا به امروز نصیب هیچ امت عربی و مسلمانی نشده است؛ اگر غیر این است، به ما هم نشان دهید.

captcha