دانشکده آموزش اصول مذاهب اسلامی در وین تأسیس می‌شود
کد خبر: 3480230
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

دانشکده آموزش اصول مذاهب اسلامی در وین تأسیس می‌شود

گروه بین‌الملل: معاون پژوهشی دانشگاه وین از تأسیس دانشکده آموزش اصول مذاهب اسلامی در این دانشگاه خبر داد.

دانشکده آموزش اصول مذاهب اسلامی در وین تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»،«هاینس فاسمان»، معاون پژوهشی دانشگاه وین، چهارشنبه 12 اسفندماه، با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: طرح تدوین برنامه‌های مناسب برای آموزش اصول مذاهب اسلامی به رسمیت شناخته شده در اتریش که شامل تشیع، تسنن و علوی است، آغاز شده و همزمان با شروع سال تحصیلی 2017 ارائه خواهد شد.

فاسمان تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای قانون ویژه مسلمانان اتریش که سال گذشته مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت، انجام می‌شود.

به گفته وی، در قانون جدید حق داشتن یک دانشکده تخصصی آموزش اصول دین اسلام به زبان آلمانی که وظیفه آن تربیت ائمه جماعات برای مساجد اتریش است، به مسلمانان اعطا شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ائمه جماعات آموزش دیده در این دانشکده تخصصی جایگزین ائمه جماعات اهل ترکیه که اکنون در حال بازگشت به کشور خود هستند، خواهند شد.

معاون پژوهشی دانشگاه وین درباره اعتبار مدرک دانشکده تخصصی اصول دین گفت: دانشجویان این دانشکده با مدرک لیسانس الهیات فارغ‌التحصیل خواهند شد. آنها با داشتن این مدرک می‌توانند به تدریس واحدهای درسی مربوط به دین اسلام در مدارس اتریش بپردازند.

وی با اشاره به انگیزه حکومت اتریش از چنین اقدامی گفت: تأسیس این دانشکده در راستای جذب مهاجران مسلمان برای ورود به جامعه اتریش و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

فاسمان در پایان خاطرنشان کرد: این دانشکده اسلامی با مبلغی حدود  یک میلیون و 500 هزار یورو و با همکاری «انجمن اسلامی» اتریش تأسیس خواهد شد.

captcha